Нов отдел "Безопасност и организация на движението" към дирекция "Устройство на територията" - специализирана администрация ще заработи към Община Бургас. В нея ще работят 6 служители, но капацитетът на администрацията ще набъбне с 5, понеже има една свободна щатна бройка, предаде репортер
Burgas24.bg. След дебати с 40 гласа "за", 0 "против" и 2 въздържали се докладната бе приета.
По време на дебатите Георги Дражев от НФСБ структурата трябва да бъде на пряко подчинение и отговорност пряко на кмета, понеже тогава щяло да има вътрешно съперничество и контрол. Евгени Мосинов от БСП подкрепи идеята, но поиска по-малък щат. Той предложи бройката на служителите да бъде намалена на трима. Това обаче не бе прието от съветниците.
Новото звено, ще се ангажира само и единствено с планиране, прилагане и контрол на всички компоненти, осигуряващи безопасността на участниците в движението. То ще извършва заснемане и анализ на съществуващата организация на движението - на пешеходните пътеки, на съоръженията за ограничаване на скоростта, на елементите, възпрепятстващи видимостта на кръстовищата. В неговите функции е и да организира изработването на нов генерален план за организация на движението, в сътрудничество в неправителствени организации.
Кметът Николов мотивира откриването на отдела с това, че Община Бургас изпълнява мащабна инвестиционна програма по изграждане на нови и възстановяване и рехабилитация на обекти от транспортната инфраструктура. Същевременно продължава да расте броят на моторните превозни средства. Само за общината данъчно декларирани са 96 500 МПС, а от началото на годината новодекларирани са 7,600 МПС-та. В цифрата не са калкулирани колите, регистрирани в други градове, на които собствениците живеят в Бургас.
Обстановката се усложнява и от стотиците превозни средства, които ежедневно преминават през града. Всичко това създава предпоставки за транспортни произшествия, мотивира предложението си кметът на Бургас
Димитър Николов.