Общината приема заявления за включване в механизма за лична помощ
Община Бургас приема документи на ползватели на услугата лична помощ и на кандидати за лични асистенти. Заявленията се приемат в Центъра за административно обслужване /Деловодство/ на ул. "Александровска" № 26 /на гърба на Общината/ или на ул. "Шейново" № 24 /бивш Профсъюзен дом/, ет. 2, стаи 202 и 203 или ет. 3, стаи 14 и 15, всеки работен ден от 08.30 до 17.00 часа.
Образци на заявленията за ползвател и за личен асистент могат да се получат на по-горните адреси или да се изтеглят направо от сайта на Община Бургас тук: https://www.burgas.bg/bg/info/index/1454
В заявлението човекът с увреждане декларира, че няма да получава друга подкрепа за задоволяване на същите потребности за периода, през който ще му бъде осигурена лична помощ. Освен това, той може да избере асистент, който да го обслужва. В случай, че не е направил това, Община Бургас като доставчик на механизма лична помощ, може да предложи асистент, при наличие на подходящи кандидати.
Важно уточнение за ползвателят на личната помощ е, че първо трябва да посети Дирекция "Социално подпомагане" - Бургас, за да му бъде изготвена индивидуална оценка на потребностите и издадено направление с определен брой часове за лична помощ, което се прилага към заявлението заедно с негов документ за самоличност или този на законния му представител, или на упълномощеното лице (за справка).
При невъзможност лицето с увреждане само да подаде необходимите документи в общинска администрация, услугата ще бъде извършвана от експерти от отдел "Социални дейности, здравеопазване и програми", които ще го посетят, за да му съдействат. За целта лицето трябва да се заяви това на посочените по-долу телефони.
Освен ползвателите на лична помощ, заявления в Община Бургас могат да подават и желаещите да кандидатстват за личен асистент.
Асистент може да бъде всяко пълнолетно лице, което не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер и спрямо него не са налагани мерки за защита по Закона за защита от домашно насилие на ползвател на лична помощ. Няма доходен критерий за назначаване на личен асистент.
Кандидатите за личен асистент вече могат да бъдат освен безработни, така и в трудоспособна възраст, в пенсионна възраст, както и такива на постоянен трудов договор при друг работодател. Заплащането е в размер на минималната работна заплата за страната, с тенденция за увеличаване от началото на следващата година.
В заявлението всеки кандидат за асистент може да изрази предпочитанията си относно лицето с увреждане, за което желае да полага грижи като асистент.
Всеки кандидат ще се яви на събеседване, а при одобрение ще бъде вписан в списъка на кандидатите за асистенти в общината. Назначаването на личните асистенти става чрез трудов договор.
Необходимите документи за личен асистент може да откриете на сайта на Община Бургас тук: https://www.burgas.bg/bg/news/details/138/39561
Реалното предоставяне на лична помощ за хората с увреждания ще започне от 01 септември 2019 г., но подаването на заявления за изготвяне на индивидуална оценка на потребностите в Дирекция "Социално подпомагане" - Бургас и заявления за включване в механизма лична помощ в Община Бургас няма краен срок и ще могат да се подават и след тази дата.
За допълнителна информация и въпроси позвънете на:
056 907 413, 056 907 472, 056 907 461 и 056 841 149 - Отдел "Социални дейности, здравеопазване и програми" Община Бургас