© | Бивши и настоящи ученици от ОУ"Найден Геров": | виж още | |
Бивши и настоящи ученици от ОУ"Антон Страшимиров": | виж още | |
Бивши и настоящи ученици от ОУ " П. К. ЯВОРОВ": | виж още | |
Днес се проведе заключителна пресконференция по проект "Среда и сигурност за деца от уязвими социални групи", финансиран от ОП "Развитие на човешките ресурси. В нея взеха участие Веселина Таралова - ръководител на проекта, представители от партньорите по проекта, Ресурсен център и ОДК.
Дейностите по проекта стартираха в началото на 2012 година, а той беше на стойност 372 960,64 лв. Партньори на Община Бургас бяха три детски заведения - ОДЗ 9 "Делфин", ЦДГ 1 "Звездица", ОДЗ 4 "Калина Малина", три училища - ОУ "Пейо Яворов", ОУ "Найден Геров", ОУ "Антон Страшимиров" и Нов български университет.Основната цел, която проектът си постави и осъществи през тези 23 месеца и 19 дни, предвидени за работа, беше създаването на подкрепяща среда за обучение на 58 деца и ученици със специални образователни потребности. През периода на работа по проекта бяха обучени 33 учители и специалисти с педагогически функции за работа с тези деца и ученици. Също така се проведоха две обучения с родители на деца със СОП. В процеса на работа бяха оборудвани и 6 специализирани кабината, които се ползват, както от съответните детски градини и училища, така и от тези в района, в който се намират. Това подпомага в максимална степен работата с тях. От изключително значение за децата и учениците от целевата група се оказаха заниманията по арт-терапия, спорт, рисуване, танци. Те се включиха в пет изложби, два концерта и две спортни състезания "Мама, татко и аз". В хода но работа по проекта бе направена и психодиагностика на децата, която се осъществи на три етапа - в началото, в края на първата година и при приключването на дейностите. Основната причина това да се случи беше необходимостта да се определят точно потребностите на децата и в процеса на работа да се използват най-добрите методи и начини за обучение. Изготвена беше и индивидуална програма за всяко дете, за да може в максимална степен да се отговори на неговите потребности.
Като добра практика при работата с деца и ученици със специални образователни потребности от този проект ще останат изключително полезните на учители, възпитатели, психолози и родители два сборника, които бяха издадени. Първият е Наръчник за интегрирано обучение на деца със СОП, резултат от работата на преподавателите от НБУ с представители на партньорите по проекта. Вторият е Сборника с добри практики, който събира знанията и опита на всички работещи в сферата на образованието на деца и ученици със СОП.
Най-големият успех на проекта е, че благодарение на дейностите и заниманията на децата със СОП четири от тях вече са успели да достигнат нивото на възприемане на учебния материал и вече нямат специални образователни потребности. |