© Burgas24.bg | | Редица фирми рекламират продуктите и себе си незаконно чрез реклами и билбордове в Бургас. Паната са разположени на стратегически позиции оживени кръстовища с интензивно движение , показва справка на общината. Сред фирмите, позволили си да рекламират без разрешително и сключен с общината договор, са "Нешънъл Билборд Нетуорк" ООД, „Метромедия технолоджи груп" ЕООД, „Олинеза" ООД, „Маркани лайн" ООД /с 19 рекламни съоръжения в града/ , "Кроношпан", „Мастерхаус", "Технополрис", "Мегахим Декоартор", „ Ди Би Си строителни системи" , "Евроинс" АД и други, както и неизвестни фирми. На част от фирмите договорите са изтекли преди години и не са били подновени, като спечелилите фирми след това не са могли да си поставят паната, тъй като старите реклами не са демонтирани. Други пък въобще не са получавали разрешителни от общината в предходен период. Незаконни рекламни билбордове има не само на позиции от одобрената общинска схема, но и на места, които не влизат в нея.
Друго нарушение е поставянето на рекламни материали на път I-9, където фирмите са взимали разрешение за това от Областно пътно управление, въпреки че има подписан протокол и това трябва да стане чрез община Бургас. Само от началото на годината до края на август загубите на общината от незаконна рекламна дейност са общо 453,610 лева, като в това число влизат загубите от еднократните инвестиции и месечните такси.
Данните ще бъдат оповестени на предстоящата общинска сесия в Бургас. В тази връзка кметът на общината Димитър Николов предлага редица мерки, за да се избегнат в бъдеще подобни загуби за общинската хазна. Част от мерките предвиждат съоръженията с изтекли разрешения в одобрената общинска схема да бъдат премахнати в срок от една седмица и да бъдат обявени за свободни. Тези, които не попадат в схемата на общината, също трябва да ги освободят в едноседмичен срок и да платят обезщетение. Друго предложение на общинската администрация е за позициите, които не са в одобрената схема за разположение на рекламни материали, да бъде направен оглед и ако не попадат в зони за ограничение на реклама, да бъдат включени в схемата. В едномесечен срок фирмите, които са ги ползвали, също трябва да платят обезщетение на общината, в противен случай ще бъдат обявени за свободни.
Източник: Агенция "Фокус" |