Във връзка с намаляване на негативните последици от финансовата криза Община Бургас ще предприеме мерки в следните насоки:
1. Завишен финансов контрол при разходване на финансови средства.
2. Въвеждане на Система за финансово управление и контрол на дейностите.
3. Ограничаване на всички текущи разходи по издръжката на дейностите:
* Материали
* Външни услуги
* Извършване само на най-необходимите аварийни ремонти на сградния фонд
* Строг контрол при разходване на вода, ел. енергия и топлоенергия в административните сгради, който да се извършва от директорите на дирекции
* Разходи за командировки
* Други разходи, в това число културни програми и културен календар; представителни разходи и др.
* Провеждане на обществени поръчки за избор на мобилен оператор и доставчик на материали при най-изгодни оферти
4. Изготвяне на Бюджет'2009 при запазване на всички функции и разходи по дейности от Бюджет'2008, намалени с 10 %.
5. Преразглеждане определените размери на местните данъци и такси и цени на услуги за тяхното оптимизиране. Запазване размера на Данък сгради - 1.6 %.
6. Консервативен принцип на формиране на Бюджет'2009 и намаление на финансовата рамка на всички второстепенни разпоредители с 10 % със засилени мерки, гарантиращи социалната сфера.
7. Приемане на рестриктивен бюджет с акцент на инвестиционната програма.
8. Прозрачност и засилен контрол при разходването на средствата от Общинския бюджет.
9. Изготвяне на антикризисни програми от Общинските дружества, съобразно конкретната им дейност и предоставяните услуги.
10. Засилено участие и кандидатстване по оперативни програми и проекти с външно финансиране.
11. Анализ и предлагане на приоритети за покриване на рисковите дейности в социалната сфера и реалния стопански сектор.