ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Областният управител иска достъп до системата за наблюдение на снегорините в Бургаско | ||||||
| ||||||
Искането, с информацията да разполагат и останалите институции в кризисния щаб, е с оглед по-добрата координация, бързото взимане на решения и осигуряване на адекватни действия по време на бедствени ситуации. Освен, че техниката ще може да бъде насочвана и концентрирана към най-проблемните участъци в региона, от информацията посредством медиите ще могат да се възползват и гражданите. По този начин ще се осигури необходимата публичност за броя на почистващите машини и местата, на които работят във всеки един момент. От областния кризисен щаб са категорични, че мярката ще подобри работата на институциите и ще засили контрола върху почистващите фирми. От позицията на човек прекарал няколко бедствия на терен, областният управител Вълчо Чолаков предложи при всяка ситуация, налагаща свикване на Щаб, част от същия да бъде разпределян по места. Това е важно, за да бъдат взимани решения на база на случващото се в конкретния момент, без излишно забавяне и предаване на данни от човек на човек. "На терен се работи най-добре, печели се време, вижда се реалната обстановка, може да се действа незабавно. Щабът има много голямо значение за овладяване на кризи, но позициониран на едно място не може да обхване всичко случващо се. Решенията не трябва да се взимат от една сграда, институциите трябва да са на мястото на бедствието, там където хората имат нужда от нас. Разчитам да получим достъп и до системата за наблюдение на снегорините, в крайна сметка те са основната и най-важна техника. Ако предложенията ми се възприемат, смятам че бихме били много по-ефективни."- коментира Вълчо Чолаков. По време на срещата се обсъдиха и други предложения, които според представителите на компетентните институции биха подобрили работата им в кризисни ситуации. Сред тях е разработване на ясен алгоритъм за действие при различни бедствени ситуации, с конкретни стъпки и ангажименти на всяка от институциите участващи в работата на щаба. Представители на пожарна, полиция и пътна агенция стартират проверки на техниката и наличието на почистващи средства, като до края на месеца запасите от инертни материали, сол, луга трябва да бъдат осигурени, стана ясно още по време на заседанието. Автомобилите на спешната помощ са преминали задължителния технически преглед и са оборудвани за зимни условия. Извършена е актуализация на списъците от болни на хемодиализа, хронично болни и родилки, направена е необходимата организация за извозването им до болнично заведение в случай на бедствие или затворени пътища. Във всички населени места е осигурена и необходимата леглова база за провеждане на медицински процедури, в случаите когато транспортиране е невъзможно. По данни на регионалния инспекторат по образование всички училища на територията на областта са преминали профилактика на отоплителните системи, а необходимите материали за отопление са налични, създадена е и организация за извозване на учениците от малките населени места до общинските центрове при влошена зимна обстановка. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Млад шофьор прегази легнал на пътя бургазлия
09:16 / 25.11.2024
Изрязаха 90 % от корема й
09:02 / 25.11.2024
Започва ремонт на тези бургаски улици
14:10 / 25.11.2024
Връхлита ни силна магнитна буря
08:39 / 25.11.2024
Ужасен инцидент с тротинетка в Бургас
09:23 / 26.11.2024
Криминален тип задигна кутия с дарения в Бургас
09:24 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета