Предлаганите изменения и допълнения на ЗМПВВППРБ са резултат на задълбочен анализ на проблемите, с които се сблъскват собствениците на пристанища, пристанищните оператори и администрацията, заяви за "Черно море" Димитър Атанасов. Целта на законопроекта е да се запълни празнотата в действащото законодателство, свързана с изграждането на пристанищни съоръжения в акваторията на Черно море и на Дунав. А също и с облекчаването и съкращаването на процедурите за разглеждане на инвестиционни инициативи за изграждане на нови или разширяване и модернизиране на съществуващи пристанища. По този начин ще се отговори на ясно изявеното от страна на бизнеса желание за разширяване и развитие на пристанищната система, допълни Петър Киров, зам. изпълнителен директор на ИА "Морска администрация". По неговите думи първата стъпка в създаването на комплекс от норми, уреждащи възможността за изграждане на нови или разширение на съществуващи общински или частни пристанища, беше направена с текстовете, които регламентират правото на строеж върху морското дъно. С новия законопроект пък се създават правилата за строителство и на останалите видове пристанища, чиято територия и инфраструктура може да принадлежи на общини и на физически или юридически лица. Предлага се право на строеж за разширение на съществуващо пристанище да се учредява без търг или конкурс в полза собственика на пристанището, а за изграждане на ново - без търг или конкурс в полза на топ инвеститор, тоест със сертификат за инвестиции клас "А". Според Димитър Атанасов идеята се приема добре от морския бизнес.
Източник: в. "Черно море"