Назначени са 40 лични асистенти от втория етап по проекта "Подкрепа за достоен живот" на община Бургас

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
12:50 / 10.04.2011
851
Продължава вторият етап от изпълнението на проекта "Подкрепа за достоен живот" по Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ "Алтернативи", финансиран от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" чрез Европейския социален фонд. От 10 март 2011 година на трудов договор към кмета на община Бургас, Димитър Николов, са назначени още 40 лични асистенти, които съответно обслужват 40 потребители. Това каза Мая Казанджиева, директор на дирекция "Социални дейности и трудова заетост" в община Бургас. Общият брой на личните асистенти от първи и втори етап е 65, които се грижат за деца или лица, изпаднали в невъзможност от самостоятелно съществуване. На втория етап за община Бургас са разписани 4800 часа за разпределение спрямо потребностите на съответните групи потребители.

Личните асистенти от първия и втори етап ще продължат до самия край на програмата, който е до месец април 2012 година. От 22 ноември ще започне набирането на документи на желаещите да станат лични асистенти, както и на кандидат-потребители за трети етап по оперативната програма. Всички лични асистенти и потребители ще бъдат включени до края на оперативната програма до 2012 година. Основната цел е предоставяне на услуги и грижи в семейна среда на нуждаещи се хора и деца. "Интересът от услугата е много голям. Това е пилотен проект за цялата страна. На целия екип е много трудно, тъй като обемът работа е много голям, но резултатите, които се постигат, си заслужават усилията. В процеса на работа срещаме различни видове трудности, но успяваме да ги преодолеем. Вече има създадена банка от лични асистенти, които са заявили желание да се грижат за лица или деца, изпаднали в невъзможност от самостоятелно съществуване", каза Казанджиева. Програмата се ръководи от Агенция за социално подпомагане. "Колегите помагат методически с разяснителни документи и методология. На местно ниво има регионален координатор към Регионална дирекция "Социално подпомагане" и много проверяващи експерти, както при всяка една оперативна програма. Всички тези хора са големи професионалисти и срещаме голямо разбиране за този пилотен проект", коментира Мая Казанджиева. Потребностите от този вид услуга са по-големи спрямо възможностите на оперативната програма. "Ние като община трябва да спазваме всичко, което е договорено при подписването на проекта. Той е с определен бюджет със заложени параметри", каза още Казанджиева.

Подадените документи от лицата, които искат да ползват социалната услуга са 183, а подадените документи за личен асистент са 145. " Има постоянно движение в програмата, тъй като повечето от целевите групи са възрастни хора, които имат летален изход. Някои желаещи, които са подали документи за личен асистент, успяват да бъдат класирани по други програми към дирекция "Социално подпомагане", когато отговарят на техните условия. На други пък не им харесва този вид работа. Понякога има и противоречия между асистент и потребител. Изобщо като програма е тежка, защото се работи с болни хора, които искат и имат своите потребности", добави Казанджиева.

Източник: Агенция "Фокус"


Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Бургас:
Това са бъдещите актьори от първия клас на Театрален колеж "Любен...
За 7 дни: 7 тежки катастрофи в Бургаско, един загинал, борят се з...
Сблъсък между 2 ямболски коли в Бургас
УМБАЛ Бургас с важна новина за диабетиците
Ето какво е състоянието на пострадалите в мелето на пътя Средец –...
Шестима са в болница след катастрофата на пътя за Бургас


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).