Намалели са фалшивите телефонни обаждания към телефон 112 в Бургас
Намалели са фалшивите телефонни обаждания към телефон 112 в Бургас. Това каза директорът на териториалното звено в Бургас Наталия Миткова. Миткова допълни, че в първите седмици, когато телефонът е заработил реално, фалшивите сигнали са били повече, а и доста хора са звънели просто от любопитство, за да видят как работи системата. "Навсякъде има фалшиви обаждания, но не бива да поставяме акцента върху това. Сега тези обаждания спаднаха до минимум, което показва, че има респект към работата да операторите. Помагаме ежедневно на стотици граждани, което означава, че телефонът се ползва с доверие", каза Миткова. На ден операторите в Бургас приемат от 250 до 300 обаждания. В някои от дните позвъняванията надминават 500. Гражданите търсят операторите на спешния телефон 112 предимно при пътни инциденти и за съдействие за спешна медицинска помощ, каза още Наталия Миткова. Тя подчерта, че последните морски инциденти също са били докладвани първо на 112 в Бургас - за потъналия кораб „Толстой" и бедстващата яхта „Мистрал". Според директора на териториалното звено значението на единната система 112 придобива все по-голямо значение за бързата реакция при извънредни ситуации. "Важна е бързината, с която обработваме случаите. Работим в перфектен синхрон с колегите от другите служби за бързо реагиране, на които разпределяме случаите по електронен път", обясни Наталия Миткова. Като пример тя даде случай с жена, която докато пътува със собствения автомобил получава алергичен шок. Тя е успяла да набере 112 и да обясни за състоянието си. Чрез системите е локализирано нейното място, където незабавно е изпратена линейка и така е бил спасен животът на жената. Районният център на 112 обслужва Бургас, Сливен, Стара Загора и Ямбол. В момента към службата работят 54 души, но не е изключено капацитетът им да бъде увеличен.
Източник: Агенция "Фокус"