Над 200 жалби и сигнали в КЗП-Бургас от началото на годината
Над 200 жалби и сигнали от граждани са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП) в Бургас от началото на годината, съобщи директорът на Регионалната дирекция на Комисията за защита на потребителите в Бургас Николай Стойков. Той обясни, че жалбите, постъпили в комисията са около 180, а броят на сигналите е около 50. Стойков каза, че по-голям е броят на жалбите и сигналите, свързани с разпоредбите на Закона за защита на потребителите, по-малък е броят на оплакванията по Закона за туризма.
„Най-вече жалбите и сигналите касаят рекламацията на стока, като в това число най-големият дял на жалбите и сигналите са свързани с рекламация на мобилни телефони, бяла и черна техника, по-малко са оплакванията от услуги - като изработване на дограми, врати, обзавеждане и т.н. Като най-често срещани нарушения по Закона за защита на потребителя излиза, че не навсякъде клиентът е информиран за параметрите на стоката, върху която се е спрял и при обявяване намалението да кажем, което е способ за продажба, то не е обявено, както изискват разпоредбите на Закона. Например няма срок за разпродажбата, стара и нова цена на стоката", обясни Стойков.
От проверките на КЗП по Закона за туризма се вижда, че едно от най-често срещаните нарушения е липсата на цени и грамажи в карт и лист менюто, каза още Стоков. Той уточни, че доста често срещано нарушение е и липсата на удостоверение за категоризация или на временно такова за открита процедура. За първите два месеца инспекторите на КЗП-Бургас са извършили 658 проверки, от които 70 са завършили със съставяне на акт за административно нарушение.
Източник: Агенция "Фокус"