Специално да запознае директорите с училищната медиация и добрите практики, осъществявани в градове като София и Варна, се включи Севдалина Александрова, медиатор от Центъра за разрешаване на спорове, гр. София. Неразбирателствата и недоразуменията между ученици, ученици и учители, обидите, сбиванията, вандализма са част от проблемите в училище, които могат да бъдат отстранени и предотвратени чрез медиация. Този способ за разрешаване на спорове създава умения в учениците сами да намират решения. Софийският експерт, заедно с психолога Дима Желязкова, от Центъра по медиация към Окръжен съд и Районен съд - Бургас, представиха конкретни модели и примери как способа, приложим в училище помага проблемите да се решават по лек и щадящ начин за всички засегнати страни, без да се стига до ескалиране на напрежението и неудобства за младите хора. Медиацията в училищна среда води до повишаване на самооценката, на уменията за изслушване, аналитичното мислене и на учебната среда.
В началото на срещата медиатори от Центъра за медиация и спогодби към двата съда разиграха симулативен конфликт, за да запознаят присъстващите с начините на приложение на способа. Медиаторът е човек, който улеснява общуването, помага на страните да видят проблема от друга гледна точка, съдейства на спорещите да определят и подредят по важност интересите си, за да се стигне до желано споразумение. В училище учениците могат да разкажат истинските си притеснения в защитена среда, без да бъдат обвинявани за това, какво са направили.