Във връзка с промените в трудовото законодателство, клиентите на НАП трябва да знаят, че когато се подават данни, с които се отстраняват несъответствия по подадена по-рано информация за сключени трудови договори, извън 3-дневния срок, това не може да стане по електронен път, а само на място, в офис на НАП. В такъв случай задължително се представя и "Справка за приети и отхвърлени уведомления по реда на чл. 62, ал.4 от КТ". С нея се удостоверява, че първоначалната информация е подадена в срок до 3 дни след датата на сключване на трудовия договор.
От началото на годината в териториалната дирекция на НАП в Бургас са регистрирани над 600 уведомления за сключени трудови договори за започване на работа. За същия период 25 трудови договора са били автоматично отхвърлени от системата тъй като информацията за тях е била подадена след изтичането на законовия 3-дневен срок. През 2010 година в Бургаската приходна администрация са били подадени 51 866 уведомления за започване на работа по трудово споразумение.
От НАП напомнят също, че от 1 януари данни за договорено допълнително споразумение или прекратяване на трудов договор се приемат в НАП само при подадено преди това уведомление за сключен трудов договор. При подаване на уведомление за прекратяване на трудов договор трябва да има съвпадение в данните за "основание" и "дата на сключване" на трудовия договор с уведомлението за сключване на същия.
Данни с код "корекция" или "заличаване" се приемат само при подадени преди това данни, които могат да се коригират или заличат.
От НАП предупреждават, че ако подаваните документи не отговарят на описаните условия, те няма да се приемат.