578 000 лева събра Бургаската приходна администрация от длъжници само за месец след телефонно обаждане или изпратен СМС от НАП. През август Националната агенция за приходите започна пилотна кампания за уведомяване по телефона с есемес на 538 фирми и физически лица за неплатени в срок задължения. Бургаските юридически и физически лица в този списък са 64. Това са текущи дългове, предимно ДДС на фирми, които са декларирали данък за внасяне в бюджета, но не са го платили в законния 14-дневен срок. Задълженията са в особено голям размер, станали са изискуеми и не са погасени в срока за доброволно плащане - информират от агенцията. Става дума единствено за събираеми задължения, уточниха от НАП-Бургас. В 90 на сто от случаите експертите от кол центъра на НАП са се свързвали с длъжниците по телефона.
Цената, платена от НАП за едно текстово съобщение е 3 стотинки, а средният дълг на един длъжник, внесен след напомнянето по телефон или текстово съобщение е 27 320.
На длъжниците, платили след напомняне по телефона или с текстово съобщение не са налагани обезпечителни мерки /запор на банкови сметки или заплати, възбрана на недвижим имот и др./, нито са образувани изпълнителни дела за принудително събиране на неплатените в срок дългове.
От НАП съветват всяка фирма или физическо лице да потърси контакт с агенцията възможно най-скоро след като установи, че има финансови затруднения и не може да плати данъците и осигуровките си. Законът дава право да се договори плащане на части или да се отложи внасянето на дължимите налози след представяне на обезпечение.
Източник: Дарик