НАП: Елате при нас само да получите своя ПИК, заявете го дистанционно
Клиентите на Националната агенция за приходите, които все още нямат персонален идентификационен код (ПИК), но желаят да го получат, могат да икономисат значително време, а и средства, като спестят едно посещение до офис на НАП. При извънредна епидемична ситуация и наложени противоепидемични мерки, от приходното ведомство в Бургас съветват всеки, които желае да получи ПИК на НАП, да го заяви дистанционно. Това може да стане с обаждане на информационния телефон на приходната агенция 0700 18 700, на имейл: infocenter@nra.bg, както и през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), поддържана от Държавна агенция "Електронно управление“. Персоналният код на НАП е безплатен, безсрочен и се издава в посочен в подаденото заявление удобен за клиента офис на Националната агенция за приходите. Получава се лично или с нотариално заверено пълномощно с изричен текст.
Потребителите, които имат персонален идентификационен код (ПИК) от НАП, но са го забравили, могат да го възстановят само с едно обаждане на информационния телефон на приходната агенция 0700 18 700 или 02/98596801 за чужбина, като изберат меню 6 – "Информация с ПИК“, подменю 3 – "Забравен ПИК“. Необходимо условие е клиентът да има достъп и да ползва към момента електронния си адрес, който е заявил при издаването на ПИК. След свързване с Информационния център и след надеждна идентификация, се получава временен ПИК. С него се влиза в е-услугите на НАП, въвежда се и се потвърждава нов код. На имейл адреса си потребителят ще получи линк за активация на въведения от него код, с който ще може да ползва пълния обем електрони услуги, предоставяни от НАП.
С персоналния код на Агенцията могат да се проверяват и дължими местни данъци и такси за над 200 общини в страната.
"Създали сме необходимата организация и гарантираме, че при дистанционно заявяване, персоналният код ще може да се получи максимално бързо, в рамките най-много на следващия работен ден след подаденото заявление, като клиентът ще бъде уведомен за това и ще му бъде спестено времето за изчакване“, увери директорът на дирекция "Обслужване“ на НАП Бургас Сияна Димитрова.
От териториалната дирекция на Националната агенция за приходите в Бургас напомнят, че клиентите, решили да не използват електронните услуги, а да посетят на място Салона за обслужване, трябва да се съобразяват с въведения контролиран пропускателен режим и да спазват необходимото отстояние. Обслужването се извършва при строго спазване на въведените допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.