© | | Цялостно реконструираният надлез "Владимир Павлов" бе допълнително оборудван с шумозащитни екрани. Това стана по изрично настояване на бургаския кмет Димитър Николов, който е и кандидат за втори мандат."Районът около надлез "Владимир Павлов" попада в територия, подложена на въздействие от интензивен автомобилен трафик. Най засегнати от него са живущите на ул. "Розова долина". Поради тази причина поисках към проекта за ремонт на надлеза да бъде включено поставянето на модерна шумоизолация", каза Димитър Николов, който присъства при монтирането на първите екрани.
Тeзи инженерни съоръжения намаляват нивата и вредното въздействие на шума в урбанизираните територии и помещения на жилищни и обществени сгради. Те се прилагат на определени участъци от автомобилните магистрали, първокласни пътища, а и около тежко натоварени градски артерии.
Основната цел на транспортните шумозащитни екрани е да прекъснат линията на пряка връзка между източника на шумовото замърсяване и приемника, като по този начин осигуряват зона на звукова сянка.
Типът екран, избран за надлез "Владимир Павлов", ще спомогне за: - Избягване на тунелния ефект при движение на моторните превозни средства; - Прозрачната конфигурация спомага за по-добрата интеграция на екраните спрямо заобикалящата градска среда; - Ще се избегне оптичното отчуждение от страна на пешеходците, движещи се по надлеза; - Намаляване на отразения обратно към платната за движение шум. Междувременно Община Бургас изготви проект за изграждане на шумоизолираща стена край бургаския квартал Сарафово. Съоръжението ще противодейства на транспортния шум от излитащите и приземяващи се самолети и от автомобилния поток преминаващ по околовръстния път край кв. Сарафово /I-9 Бургас - Варна/.
При проведените по-рано срещи между представители на местната, държавната власт и концесионера на Летище Бургас, кметът Димитър Николов представи многобройните жалби от шума на прелитащи самолети от жители и гости на кв. Сарафово и настоя за изграждане на специална шумоизолираща стена, която да намали значително шумовото замърсяване.
Проектът за строителство на шумозаглушителната преграда ще бъде предоставен на бургаския аеропорт за съвместно финансиране с Общината и Агенция "Пътна инфраструктура". Предвижда се шумозаглушителната преграда да обхване територията по протежение на път I-9, включително и мостовото съоръжение отстрани на пътя. Тя ще намали нивото на шума с поне 10-15 децибела от максимално възможните 15-18 децибела. Стената ще бъде съобразена със заобикалящата среда и ще осигурява необходимата видимост на пътя. |