© | "Велосипедът е най-великото превозно средство на света", с тези думи маестро Стефан Диомов покани гражданите и гостите на Бургас на събитието, организирано съвместно от Инициатива "Бургас - велосипедният град 2014" - IV издание и проект "Интегриран градски транспорт на Бургас". Програмата ще започне в 16:00 часа на 09.08.2014 г. (събота) пред Пантеона с атрактивно състезание, подготвено от "Байк училище - Бургас". Предвидени са различни атрактивни състезания и награди за участниците. За първи път се организира "Работилница за велосипеди с характер", в която бургазлии ще видят как може да се преобрази в бижу старият велосипед. Ще бъдат представени и най-новите велосипеди за 2014 г. с марката РАМ."Намерението на общината е велосипедът скоро да се превърне в основно средство за придвижване в градска среда. Досега със средства от общинския бюджет и оперативните програми са изградени 12 километра велоалеи.". Това каза заместник-кметът по финанси, бюджет и икономика - Красимир Стойчев, по време на състоялата се днес пресконференция по проект "Интегриран градски транспорт на Бургас". Той подчерта, че e започнало поетапното изграждане на още 60 км велосипедни алеи, които ще обединят старите и новите трасета в цялостна и свързана велоалейна мрежа. Новите 60 км велоалеи трябва да бъдат завършени до юни 2015 г. Г-н Стойчев добави, че "от това лято вече са автоматизирани 9 станции от обществената система за велосипеди под наем, които могат да се ползват денонощно.".
Проект "Интегриран градски транспорт на Бургас" е на обща стойност 130 894 784,10 лв. и се финансира по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 - 2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и от държавния бюджет на Република България. До момента са сключени 16 договора с изпълнители за реализиране на проектните дейности. Реализирани са първа копка на велосипедната мрежа и на централната автобусна спирка, предстои реконструкция на автогара Юг и на терминал "Меден Рудник". Успешното изпълнение на проекта ще доведе до създаване условия за подобрена мобилност за хората, намаляване на задръстванията и емисиите на вредни газове, подобряване безопасността на градския транспорт. |