Това пише в съобщение на пресцентъра на "Лукойл България", предаде БТА. Въпреки че размерът на печалбата по принцип представлява търговска тайна на всяка компания, все пак бихме желали да подчертаем, че в момента чистата печалба на литър дизелово гориво е максимално свита и резервът за по-нататъшното й свиване е нулев, пише в съобщението на "Лукойл България".
В сравнение с ноември 2006 г., когато цената на суровия петрол е била приблизително същата, както в момента, някои от компонентите, формиращи цената на горивата и по-специално на дизеловото гориво в България, са се изменили, пишат от компанията. По данни на НСИ, инфлацията спрямо ноември 2006 г., влияеща върху производствените и дистрибуторски разходи, е 23%, пише в съобщението.
Докато през ноември 2006 година акцизът е бил 430 лв. върху 1000 литра дизелово гориво, то през ноември тази година той вече е 600 литра или 40% по-висок. Преди две години цената на дизеловото гориво на едро без данъци и акцизи е била 825 лв. за 1000 литра, а сега е 979 лв./1000 литра. Крайната цена на дизела през ноември 2006 година с включени ДДС и акцизи е била 1506 лв./1000 л, а сега е 1894,80 лв./1000 л или 26% поскъпване. Цената на дребно на дизела скача за две години от 1,62 лв. за литър на 2,05 лв. за литър.
Сравнението на производствените цени и цените на дребно показва, че "Лукойл Нефтохим Бургас" като производител и "Лукойл - България" като дистрибутор са направили всичко необходимо, за да компенсират влиянието на фактора "Данъци и акцизи", който формира почти половината от крайната цена на дизела, и да поддържат изгодни за потребителя крайни цени, и то за сметка на търговската си печалба, съобщават от "Лукойл България".
В момента България е с най-ниската цена на дизеловото гориво в Европейския съюз, както посочват и официалните данни на Европейската комисия.
Източник: БТА