© Burgas24.bg | | Билетът за влака ще можем да си купим и през нета от юни. Талоните дотогава ще станат електронни, подобно на самолетните. Софтуерът вече е готов, съобщи директор маркетинг в "Пътнически превози" Димитър Костадинов. Очаква се финансовото министерство да одобри автоматизираната система и да я върже директно с НАП, като направи нужните законови поправки до март. Пътниците ще могат да си купуват билет за крайградските влакове и от автомати, разположени на всяка гара или спирка. Във влака ще има устройства за регистриране на билета за деня и часа на пътуването. Това е една от мерките за борба с гратисчиите. От нередовни пътници БДЖ губи поне по 5 млн. лв. годишно, твърди председателят на Борда на директорите Владимир Владимиров. Загубите са в пъти повече и най-важната ни задача е да ги спрем, смята и изпълнителният директор Йордан Недев на холдинга. Сега не е ясно и колко реално са клиентите на БДЖ, защото се броят издадените билети и протоколи от кондукторите, без да се отчитат пътниците, които са платили на ръка или са без билет. Затова от началото на 2012 г. стартира преброяване на клиентите. Гратисчиите обаче се возят предимно в крайградските влакове заради липсата на билети по спирките. Компании вече са заявили интерес да инвестират в автомати, които да продават билетите на БДЖ, но могат да се комбинират и с други услуги, обясни Костадинов. До закупуването им спирките без билетно обслужване ще бъдат дадени на фирми, които ще продават талоните срещу комисиона. От спирки без билетни каси пътниците трябва да се качват само от първата врата на първия вагон и на това изискване вече ще се държи. Данъчните и общините, а не БДЖ ще събират глобите от гратисчиите и парите ще влизат във фиска. От юни вероятно ще се продават и комбинирани билети и карти за пътуване на влак с метро или градски транспорт. |