Кражбите и шума отказали много чужденци от почивка в Бургаско
"Туристическата 2014г. бе много трудна година, за която оказаха влияние много фактори - климатичните условия, геополитическата обстановка, несигурната политическата обстановка у нас", отчете днес на организираната в Морското казино пресконференция - председателят на камарата Иван Иванов, предаде репортер на Burgas24.bg.
Много фирми са насочили вниманието си към организирането на детски фестивали и са вложили много инвестиции в подобряване качеството на продукта и сигурността в детските и ученически лагери. Бургаската камара е осигурила студенти стажанти от Минския държавен университет и Алтайската академия за култура и изкуство. Рязко са спаднали рекламациите във високо категорийната база - 4 и 5 звезди, в резултат на подобреното качество на бургаския туристически продукт.
Бургаската регионална туристическа камара отчита 2% ръст на туристите за 2014 г. Ръстове бележат пазарите от Беларус - с 43%, от Полша - със - 17%, от Австрия - 9.7%, от Израел - с 7.6%, от Русия - 7%,от Литва - 6%, от Украйна - 5.5%, от Латвия - с 5%. С чартърни полети и автобуси са пристигнали 1 242 529 туристи.
Едновременно с постиженията бяха отчетени и големи спадове на традиционни пазари като Швеция, Холандия, Англия, Холандия, Словакия, Чехия, Германия и Кувейт - 243%. Като основна причина за това бе посочена не антирекламата на страната, а качеството на туристическия пакет - нарушената нощтна тишина, кражбите, рекетирането в заведенията и медицинските кабинети.
Друга важна причина за негативните резултати е липсата на планиране, подготовка и реализация на всеки туристически сезон.
"Чуждестранните туристи, които идват у нас очакват да видят подредена среда, с чисти плажове", каза Богдан Христов.
Незавидната реклама - липса на всякакви маркетингови проучвания на пазари в Скандинавските страни, Великобритания, Германия и Близък Изток" е третият негативен фактор за развитието на туризма.
За да се променят всички тези негативни тенденции трябва държавата да преразгледа търговската и ценова политика, да се създаде пълна съпоставимост между цена и услуга, да се търсят нови пазари от Близкия и Далечния изток, предложиха представителите на Камарата. За пример бяха дадени страни, като Хърватия, Гърция и Турция - с една много по-осмислена политика в областта на туризма, благодарение на която този сезон са били посетени от 200 000 японски туристи.