Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Костадин Марков: Предстоят основни ремонти по улиците
Автор: Екип Burgas24.bg 11:17 / 21.04.2010Коментари (10)3947
© Varna24.bg
Заместник кметът на Община Бургас Костадин Марков говори за предстоящите ремонти и реконструкции на улиците, за усвоените по оперативни програми средства за инфраструктурни проекти и за вложените средства в спортната инфраструктура на територията на Бургас

- След затопляне на времето започнаха кърпежите на улиците. Какво успяхте да свършите до сега?
- Започнаха не само кърпежите. Вече започнахме и преасфалтиране на големи участъци, което надявам се хората в града забелязват. Имахме тежка зима, със жестоки температурни колебания от минус петнадесет до плюс седем градуса, което е убийствено за настилката. Видя се какво се случи с тях в града. Радостното е, че не допуснахме криза каквато имаше в София, Пловдив и Варна. В Бургас нещата бяха значително по-овладяни. Още през зимните месеци, когато нямаше подходяща температура за преасфалтиране, пътноподдържащите фирми започнаха да пълнят дупките, въпреки че съзнавахме, че това са некачествени ремонти, но трябваше да спасяваме положението и да запълним дупките, защото те наистина бляха много дълбоки.

- Колко костваше това запълване на Община Бургас?
- Тези ремонти не се заплащат от бургаските данъкоплатци, не се заплаща от Общината. Тези ремонти са за сметка на пътните фирми защото ние се позоваваме на една клауза , че кърпежите, които те са ни извършили през есента имат шест месечен гаранционен срок. Много от тези кърпежи не издържаха.

Като се позовахме на тази клауза фирмите за своя сметка два месеца кърпеха дупките по-града. В момента големите преасфалтирания се заплащат от Община Бургас. Там следим да се изпълняват при подходящи температури и при строго спазване на съответната технология на полагане.

- Много граждани недоволстват, че при направени кърпежи след няколко месеца отново се отварят дупки. Какъв е контролът от страна на общината и констатирани ли са много такива некачествено извършени ремонти?
- Непрекъснато констатираме некачествени ремонти, но така или иначе при кърпежите срокът да издържат е 6 месеца. Те за това са кърпежи. Хубаво е да имаме много пари и да правим цялостно преасфалтиране, но сами съзнавате, че това е невъзможно. Община Бургас разполага за цялостна поддръжка на улиците през годината със 7 000 000 лева. Само за пример ще дам, че ремонтът на една улица като "Цар Симеон" излиза 1 500 000 лева т.е. ние не разполагаме с неограничен ресурс и трябва някъде да правим компромиси и да кърпим дупки. В отговор на въпроса Ви ще кажа, че са установени подобни некачествени ремонти. Освен, че ремонтите са за сметка на фирмите, когато те се компрометират преди шестте месеца, фирмите имат задължение при откриване на до четири сантиметра дупки без възлагане от наша страна също да си ги запълнят. По- страшното е че установихме некачествени ремонти при цялото преасфалтирани участъци, но там гаранционния срок е двегодишен. Сега някои от фирмите ще имат много сериозни разходи. Например ул. "Въстаническа" в комплекс "Меден Рудник" бе изцяло преасфалтирана, но е в много тежко състояние и сега наново ще бъде направена за сметка на фирмата и бургаския данъкоплатец няма да плати нищо.

- След зимата маркировката също беше в много лошо състояние, започна ли нейното обновяване?
- Това е нормално след всяка по- тежка зима и се случва дори в големи европейски градове. Срокът, който издържа стандартната маркировка също е шестмесечен и за това два пъти в годината е планирано маркирането на града, а именно пролетта- при температури около 15 градуса, и есента . Разбира се работи се с различни по качество и цена бои. Улици, които са с напълно реконструирани и цялостно преасфалтирани тази пролет ще бъдат изпълнени с малко по- скъпа маркировка и съответно с по- висок срок на гаранцията. Улици, които предстои да бъдат кърпени е нормално да ги изпълняваме с малко по-евтина маркировка ида изискваме от тях шестмесечния срок. Не смятам че е разумно да се харчат прекалено много пари за улици, които така или иначе ще бъдат цялостно преасфарлтирани.

- Къде се подменя с предимство маркировката?
- Винаги около училища и детски градини и по натоварени участъци, като пътя за „Меден Рудник"-улица „Захари Стоянов" и там трите ленти трябва да бъдат очертани, защото се получават конфликтни точки и разбира се най- натоварените участъци в град Бургас.

- Предстоят това лято и мащабни ремонти на част от улиците в града. Кои големи и важни улици предстои изцяло да бъдат реконструирани?
- Ремонтите ще започнат още пролетта, за да може туристите когато дойдат в града улиците ни да изглеждат прилично. Вече започнахме ремонтите с участъка на ул. „Одрин" от Билкова аптека до кръстовището на „Елпром". Това е един доста сериозен участък. В момента там настилката е на биндер и гражданите трябва да знаят, че няма да остане така. След една седмица ще бъде поставен износващия слой отгоре. В момента улицата е направена така за да поема движението. Предстои да се сложат още пет-шест сантиметра асфалт върху този слой, който е в момента. Започнаха по- големите ремонти по булевард „Димитър Димов", това е крайбрежната улица на Бургас, където се преасфалтират доста големи участъци. В комплекс „Меден рудник" се работи, в „Братя Миладинови" в момента имаме екипи. В целия град имаме екипи и се преасфалтира и се кърпят дупки. Ако говорим вече за големите обекти от капиталовата програма, то тяхното стартиране ще зависи от приключването на процедурите. В момента сме в процедура за ул. „Христо Ботев" и скоро ще бъде обявена. Това ще бъде един изключително тежък ремонт, тъй като това е много натоварена улица. Аз предварително се извинявам на нашите съграждани за трудностите и ги призовавам за търпение, тъй като ремонта ще продължи със сигурност една година. Огромна е „Христо Ботев", но виждате какво се случи след края на зимата с нея - тя е дупка до дупка. И кръпка до кръпка, а това е центъра на град Бургас.

- Какво точно ще се прави на тази улица?
- Предстои да бъде подменена цялата подземна инфраструктура по улицата, след което ще бъде изпълнен проект, който наново преоразмерява улицата.т.е. тя ще бъде чисто нова с тротоари, с озеленяване с преградни съоръжения около самата улица. При ремонта ще опитаме да не я затваряме нацяло, а винаги двете ленти да бъдат свободни за да може да минава обществения транспорт и да пропускаме останалото движение, но пак искам да предупредя, че ще бъде силно затруднено движението. Няма начин да стане по друг начин, защото улицата е със 60 % кърпежи, по книгите пише, че при 30 % се минава на цялостно преасфалтиране. Няма смисъл да я преасфалтираме, без да подменим отдолу водопровода, защото честите аварии могат да компрометират нашето преасфалтиране и за това предпочетохме съвместно с ВиК да подменим съществуващата инфраструктура отдолу.

- Колко ще струва цялостната реконструкция на улицата и от къде ще дойдат парите?
- Участъка от „Сан Стефано" до „Фердинадова" ще струва 1 700 000 лева. След това ще финансираме и „ Цар Петър"-малкия участък от „Фердинандова" до „Иван Вазов". Парите ще дойдат от банков заем, който ни беше гласуван вече от Общинския съвет на стойност 10 милиона лева. С този банков заем ще финансираме и ремонта на ул. „Места", за която също е готова процедурата. Там ще се работи по същия начин, като на „Христо Ботев" с цялостна подмяна на подземната инфраструктура. По същия начин ще процедираме и с ул."Александър Велики" в комплекс „Възраждане, която стига от булевард „ Мария Луиза". Две улици ще ремонтираме в комплекс „Изгрев" , една в „Славейков". В този кредит е включен и пробивът от ул. „Янко Комитов", който обаче ще продължи много години, тъй като там сме на етап отчуждаване.

- Работи ли община Бургас по оперативни програми за реконструкция на улиците?
- Работим по оперативна програма "Градска среда" и там е включено финансирането на главните улици на Бургас, пешеходната зона от „Трия"- та до гарата със съответните пресечки. Там финансирането е около четири милиона, ул. „Гурко" също ще бъде цялостно ремонтирана, като там е предвидена и велоалея. Ще бъде подменена алейната мрежа и осветлението в морската градина в общинската част от паметника Пушкин до капаните. Няколко детски площадки има включени в тази оперативна програма. Общата сума по I-4 „Градска среда" е около десет милиона лева. Още около три и половина милиона лева са за пътя „Банево-Изворище". Там имахме спечелен проект по ОП "Регионално развитие". Там се работи и считам, че в края на май ще сме приключили с този обект.

- Успява ли Община Бургас да усвои пари по оперативните програми?
- Хубавото за град Бургас е, че успя да усвои парите още по „ИСПА" за водния цикъл. Доколкото знам в другите градове има огромни проблеми. Виждате какво става в Сливен, такива проблеми има и в други градове. Ние сме единствените, които успяхме. Колегите се притесняват от процедурите, защото предстоят промени в Закона за обществените поръчки, защото това е законът, който регламентира усвояването на тези евросредства. Надявам се в този закон да не дава много възможности за обжалване и за забавянето на процедурите, което пък ни блокира с месеци и години в усвояването на средствата. За общините е много важно процедурата е да е бърза и съответните органи да се произнасят също бързо, тъй като това е единствения източник за финансиране в момента - оперативните програми и средствата, които идват от Европейския съюз. Запушим ли го законодателно този канал, кризата ще бъде убийствена за държавата и за всички общини. Надявам се законодателите в този месец, в който предстои да обсъдят промените в Закона за обществените поръчки да бъдат максимално адекватни.

- Какво предвиждате да бъде направено за "Меден рудник". Там имаше проблем с липсата на вода и канализация, тя трябваше да бъде направена, за да извежда отпадните води до новата пречиствателна станция.
- В момента по ОП „Околна среда" проектирането е приключило, одобрени сме и имаме 17 млн. лева за водопровод и канализация в „Меден рудник". Мисля, че в момента вървят процедурите по избор на строителния надзор, или всеки момент ще пуснем тази процедура, след което ще стартираме и процедурата по избор на фирма-изпълнител на обекта. Той ще бъде разделен на два лота. Това е много необходим обект за този комплекс, така че се надявам до края на 2010 година да успеем да приключим този обект.

- В какъв срок трябва да бъде приключен обектът?
- Мисля, че точно до началото на 2011 г., но се надявам до края на 2010 година да успеем, ако нямаме проблем с процедурите, защото в условията на криза страшно много фирми се явяват на процедурите, които обявява община Бургас. Винаги има недоволни. Явяват се по 30 фирми, винаги има някакво обжалване, чакаме съответните инстанции, защото нямаме право да подпишем преди това договор и общо взето е един малък празник, когато подпишем договор и започнем на практика изпълнението.

Източник: Агенция "Фокус"




Още по темата: общо новини по темата: 109
21.08.2012 »
16.08.2012 »
13.08.2012 »
30.07.2012 »
27.07.2012 »
23.07.2012 »
предишна страница [ 1/19 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на komatsu
премахни филтъра

Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Бургас:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Зима 2024/2025 г.
Процедурата за избор на нов главен прокурор
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: