© | Кметът на Бургас Димитър Николов провери на място как върви дългоочакваният ремонт около жп подлеза при СОМАТ.Районът от години наред е един от най-проблемните, тъй като при всеки по-обилен дъжд потъваше под вода и ставаше непроходим. С реализацията на проекта ще бъде окончателно решен проблемът с редовното наводняване на съоръжението.
В момента се извършват изкопни дейности в участъка след жп линиите до заустването в езерото Вая, където се изгражда покрит бетонов канал. Той ще поеме водите, идващи от лозовско дере и ще ги отведе до езерото. Решаването на проблема с отводняване на територията няма да позволи заливането и наводняването на транспортния подлез под жп линията Бургас-София.
"С това ние изпълняваме своята част от реализацията на проекта по отводняване на района на СОМАТ. За пълното решаване на проблема, обаче, очакваме от Националната компания "Железопътна инфраструктура" да изпълнят своя ангажимент и да осъществят предвидения сондаж под жп линията, по който ще минава директното трасе на отводнителния канал, свързващ лозовското дере с бетоновия канал до езерото Вая", заяви кметът Димитър Николов.
Паралелно с всичко това ще се изпълни нова отводнителна система на самото шосе, което минава под ЖП линията. То ще отвежда нормално дъждовните води, тъй като вече няма да събира потоците от цялата околност.
Строителният обект стартира в средата на август, след като Община Бургас успя да се пребори за необходимото финансиране след години настояване, аргументирано искане и представяне на точна диагноза на проблема.
Средствата за изпълнението на мащабната реконструкция са осигурени от Междуведомствената комисия по възстановяване и подпомагане към Министерски съвет. |