Символична първа копка за начало на цялостен ремонт на надлез "Владимир Павлов" направиха в Бургас кметът
Димитър Николов и инж. Сергей Михалев - председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура". Той се извършва по проект, изготвен от Община Бургас, с 2 200 000 лв. държавни средства, осигурени от правителството.
"Ключовата дума е безопасност и затова започваме този ремонт сега. Съоръжението е в предаварийно състояние и стартът беше наложителен. Никак няма да е лесно. Очакваме при кръстовище "Трапезица" да се образуват задръствания и вече сме говорили с КАТ там да се мине на ръчен режим при управлението на светофарите", заяви кметът Николов.
Сергей Михалев също нарече ремонта животоспасяващ. Той съобщи, че обектът ще бъде изпълнен с ограда тип "Ню Джърси" - предпазно съоръжение от най-висок клас.
На първата копка присъстваха още областният управител Константин Гребенаров, председателят на Общински съвет - Бургас
Снежина Маджарова, зам.-кметът на община Бургас
Красимир Стойчев, директорът на Областно пътно управление - Бургас Митко Порязов, общински съветници.
Надлез "Владимир Павлов" има изключителна важност за Бургас и страната, тъй като по него минава огромен автомобилен трафик, включително международен. Той е част от републиканската пътна мрежа и от години е в лошо конструктивно състояние. Строен е през 1976 г. и досега му е правен само частичен ремонт.
След многократни настоявания на кмета Николов бяха отпуснати целево държавни средства. Заедно с пътния възел Бургас - Средец - Созопол, надлезът е другият голям бургаски обект, за който няколко правителства обещаваха кардинално решаване на проблемите и си оставаха само с обещанията.
Изпълнител на строителството е фирма "Мостремонт 97". Те поеха ангажимент да си свършат работата до края на месец октомври 2011 г.
Констатираните проблеми по надлеза са следните: пукнатини в асфалтовата настилка, коловози, неравности; наличие на течове под пътната плоча; напълно повредени фуги; разбито бетоново покритие и оголване на армировката по различни части на конструкцията - особено на пътната плоча; деформиран и корозирал предпазен парапет и осветителни стълбове; компрометирани отводнители.
Основният ремонт включва: подмяна на съществуващото асфалтово покритие, като под него ще бъде направена нова армирана плоча с хидроизолация; подмяна и разширяване на тротоари, подмяна на отводнители, парапети и други компрометирани елементи; ново осветление; нова система за отвеждане на водите; възстановяване на бетоновото покритие на нарушените участъци от конструкцията.
По време на строителните дейности надлезът няма да бъде затварян напълно, а ще се работи първо в едното, после в другото платно.