Проектът за интегрирания градски транспорт на Бургас няма нищо общо с договора за концесията на спирките. Това заяви кметът на община Бургас
Димитър Николов във връзка със запитване за концесията и рекламата на спирките в града.
Ръководителят на проекта Руска Бояджиева каза, че новите спирки, включително платформите и заслоните, които предстоят и се изграждат в момента по бързата автобусна линия по проекта, няма как да бъдат включени в концесионния договор.
"Съгласно правилата на програмата те си остават собственици на община Бургас и ще бъдат управлявани и стопанисвани от общината", каза Бояджиева.
Ивелина Стратева, директор "Стопански дейности" в община Бургас допълни, че съгласно подписания договор за концесията фирмата е имала задължение да изгради спирките от градския транспорт по двете зони, които гласува ОбС - Бургас.
"В момента ангажиментът на фирмата е да плаща ежегодно концесионно плащане, което прави и да предоставя 10% от рекламната площ за нуждите на общината, което също се прави и се следи от страна на администрацията. Събират се 67 хил. лв. годишно на зона, а 134 хил. лв. е годишно за двете зони. Фирмата поддържа и спирките без реклама като част от концесията, която гласува ОбС. Предоставени са всички банкови гаранции на фирмата. С тази докладна предлагаме на ОбС да поиска от новото дружество да предостави нови банкови гаранции и едва след това да освободим старата фирма", каза Стратева.
Източник: Радио "Фокус"