Плочките са произведени по немска технология, а в България им е направена проверка на качеството в две лаборатории. По мразоустойчивост те са 50 пъти над българската норма.
"Бургазлии да не се заблуждават. Уверявам ви, че всичко ще изглежда така, както е показано на предварителните визуализации", заяви арх. Йовчев. Той обясни, че в момента хората виждат работна площадка. Предстои изготвяне на няколко декоративни мозайки /голямо пано ще има при "Дупките"/, озеленяване, поставяне на пейки, кошчета.
"Изчакайте да стане и тогава отново ще отговаряме на въпросите ви", казаха проектантите.
Петър Илиев от "Трейс Бургас" заяви, че строителството трябва да бъде завършено до края на април тази година и фирмата ще се постарае да спази срока.
По договор гаранцията е 10 години, а при забавяне е предвидено налагане на глоба от 0.5 % на ден от стойността на несвършената работа.
Няма пречка европейските проекти да се изпълняват с материали, които не са произведени в ЕС. Руска Бояджиева обясни, че такова изискване е имало при усвояване на предприсъединителните фондове, но то е отпаднало преди 5 години. Това, на което държат европейските институции, е качеството и цената.
След провеждане на търговете, цената за реконструкция на "Александровска" със сигурност е по-ниска от предварително заложената от Община Бургас в проектната документация /и одобрена от европейските контролни органи/.
Градоустройственият статут на района не е сменян и липсата на означени тротоари не е предпоставка за конфликти със собственици на имоти, заяви главният архитект Веселина Илиева. В плановете на "Александровска" и "Богориди" никога не е имало заложени тротоари. Те са пешеходни зони, а политиката за превръщането им в такива, която е трябвало да бъде отдавна реализирана, се случва именно при сегашната общинска администрация.
Преди изпълнението на проекта бяха проведени 2 обществени обсъждания. На тях присъстваха заинтересовани граждани, дадени бяха препоръки, много от които са спазени при строителството. Проектът е съобразен с интересите на собствениците и Общината е в постоянен контакт с тях.
Един от най-често задаваните въпроси - този за полагането на бетон под новите плочки и няма ли това да затрудни подмяната на спукана тръба - също получи своя отговор.
Бетонената подложка има за цел да предотврати пропадане на настилката над тях /при влизане на 32-тонна пожарна например/, но и да опази инфраструктурата под тях. След 40-годишна пауза наскоро бяха подменени всички тръби на ВиК под главната улица, както и проводниците на различни кабелни оператори. Предвидливо са оставени и свободни канали, а всички домови отклонения се изпълняват за сметка на проекта. Прогнозите са поне 20 години главната улица на Бургас да не се пипа.
Дренажната система е много по-добра от досегашната, казаха проектантите. В момента каналните решетки са 10 пъти по-големи от преди, отводнителната система работи и пример за това е фактът, че след поставяне на новите плочки ремонтираната част от "Богориди" не се наводнява при дъжд, а останалата плува във вода.
"Ние също сме бургазлии и чрез този проект ще направим нещо хубаво за своя град", заяви пред журналистите членът на проектантския екип арх. Владимир Милков.
Още по темата (109): | |