Комисията за защита на потребителите (КЗП) започна акция по Южното Черноморие. Екипи от вътрешността на страната, организирани от главния директор, проверяват заведения за хранене и развлечения с удължено работно време и такива с нощен режим на работа, както и хотели три и четири звезди за съответствие на предлаганите услуги с притежаваната категория. Лично председателят на КЗП Дамян Лазаров участва и наблюдава работата на екипите. В някои от проверените заведения за хранене и развлечение инспекторите констатираха, че лист- и карт- менютата се предлагат само на английски език или че удостоверението за категоризация не е поставено на видно място. Светлинните табели на бистро са го рекламирали като бирария, с което са въвеждали в заблуда потребителите за вида на обекта и така са формирали погрешно очакване у потенциалните му клиенти.
Наред с проверките за наличие на удостоверение за категоризация и поставянето му на видно място, спазването на изискванията за съдържанието на лист- и карт- менютата и тези към персонала и помещенията, както и представят ли се сметките след всяка поръчка и издават ли се касови бележки на клиентите, от заведенията с нощен режим на работа са взети проби за анализ на предлагания алкохол.
В хода на проверките в хотелите инспекторите установиха, че средство за подслон, категоризирано като семеен хотел се рекламира като хотел с три звезди. Четиризвизден хотел на територията на Несебър към момента на проверката не е предлагал фризьорски услуги, което е задължително изискване към висококатегорийните хотели. В друг хотел пък в стаите е липсвал ценоразписът за предлаганите допълнителни услуги. Проверките на мобилните екипи на КЗП продължават по цялото Черноморие. |