Според него, тяхната основна цел е не да оформят облика на бранша, а да оформят облика на летния сезон и то в частта - повече натрупване на печалба, отколкото да дадат един красив облик на българския туризъм като част от предлаганите туристически услуги. „Някои от тях са в пълно съответствие със Закона за туризма, но някои от тях се явяват на принципа два-три месеца - година хранят. Има изключително голямо предлагане в легловата база, което предполага сваляне на ценовите равнища, а от там и желанието на някои търговци да направят опит за сваляне на качеството на услугата. И от тук вече тези, които са дошли с пакети, да има несъответствие между договора, който е в пакета и предлаганата на място услуга, и да се явят условия за предявяване на рекламации", посочи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Според него това пък изисква водене на регистъра, за да може рекламацията да бъде предявена по-лесно от страна на туриста, воденето на такъв регистър доказва по безспорен начин, че е ползвана съответната услуга в съответното място за настаняване и средство за подслон.
„Също така обявяване на грамажите и цените в лист-менютата, което е изключително важно, защото при ниски ценови равнища може да се спекулира с една приемлива цена, но липсата на количество, срещу което ще се плати тази цена или пък предоставяне на лист-менюта без обявена цена, за да може да се търсят според платежоспособността на клиента някакви ценови равнища в съответствие с неговите възможности, а не да е предварително информиран", посочи още Дамян Лазаров.
Източник: агенция "Фокус"