© | | Комисията за защита на потребителите в Бургас засилва контрола в търговските обекти преди и по време на Великденските празници, съобщи Директорът на комисията в Бургас Николай Стойков. Под специално наблюдение са цените на стоките, които масово се купуват.
"Ще наблегнем на търговските обекти, които предлагат традиционни храни за великденските празници - козунаци, яйца, боя за яйца, агнешко и други. Акцията е национална и ще обхване този тип обекти, но не само. Ще се ръководим от раздела за обозначаване цените на стоките и услугите от Закона за защита на потребителите.Всяка една стока, която се продава на пазара трябва да има обявена цена, както и за мерна единица примерно за килограм", каза Стойков.Той допълни, че и в КЗП Бургас са постъпвали сигнали за това, че на щанда има обявена една цена, а на касата се маркира друга. Констатирани са и такива нарушения в търговски обекти, но това не е масова практика. "При покупки потребителите трябва да са бдителни по отношение обявената цена на стоката и етикетировката й, както и към цялата информация, свързана с дадената стока. Потребителя трябва да се запознае с тази информация преди да я купи, а търговеца е длъжен да му я предостави. Това се отнася за всяка дена стока", посочи Стойков.
Търговците използват различни трикове за подвеждане на потребителите, но това също не е масово явление. Много често се отпечатват рекламни брошури, в които е обявена промоция на дадена стока с цел да се засили интересът на самите потребители. Оказва се, че не винаги търговеца е снабден с необходимите количества за реализация. "Тогава ние като контролен орган може да изискаме документи, за да видим какви са били зарежданията преди промоцията и по време на самата промоция и евентуално тогава ако има наличие на нелоялна търговска практика с цел заблуда на клиента се издава както административен акт за нарушение, така и заповед за забрана на тази практика. Не мога да кажа, че са чести, но има такива случаи", посочи Николай Стойков.
Той допълни, че друг подвеждащ потребителя трик е при намаленията. Задължително при обявено намаление на дадена стока в търговски обект се посочва старата и новата цена на продукта или артикула, както и периодът, за който важи намалението. Този период на намалението не може да е по- къс от един работен ден и по-дълъг от един месец. Николай Стойков съобщи, че по време на празниците ще има дежурни екипи на Комисията за защита на потребителите в Бургас и при получаване на сигнали за нередности ще се отзовават. Сигнали за нередности в празничните дни ще се приемат на горещият телефон 0700 111 22.
Комисията ще продължи и с проверките си на заведения за хранене и развлечени е и средства за подслони места за настаняване, както и в туроператорски офиси, тъй като времето се затопли и много от почиващите ще предпочитат екскурзия или отдих в друго населено място." Моят апел към потребителите е преди да предприемат пътуване да ползват услугите на регистрирани и лицензирани туроператори и турагенти .Има специален сайт, в който са описани регистрирани туроператори и агенти, и да не се подлъгват от примамливи оферти на субекти, които действат на пазара нелегално. При съмнение или нередности очакваме да ни уведомят" каза Стойков.
Източник: Радио "Фокус" |