© Burgas24.bg | | "КРЗ-порт Бургас" АД инвестира 1,4 млн лева в силозен склад, който е с вместимост 6 000 тона пшеница. "В българско пристанище няма подобно съоръжение, освен в Балчик, където обаче обемът е по-малък - два склада за по 1000 тона", каза изпълнителният директор на "КРЗ-порт Бургас" АД Веселин Статев.Освен това практиката на бургаския порт е не да дава складове под наем, а възможности за буферно депониране на стоката. Производители и търговци имат възможност до 10-15 дни да депонират буферно количество, което ще улесни товаренето, без да се налага изчакване.
Новото съоръжение е построено със собствени средства, като само инсталацията, която е турска, но по американски лиценз, ще се изплаща на лизинг. То е построено за 6 месеца с главен изпълнител бургаската фирма "Торкрет" на Валери Стоянов и подизпълнител - софийската "Хран системс" на Борислав Илиев.
Веднага стартира изграждането на още складови площи на територията на предприятието, което ще увеличи обема им с 50 на сто. Инвестиционната програма предвижда за съхранение на зърнените товари като цяло да бъде изграден силозен склад от 8 клетки с 5,5-6000 тона всяка, елеваторна кула и съответните захранващи клетките и изземващи гумено-лентови транспортьори. "С по-големите площи ще привличаме повече клиенти и ще търсим по-големи кораби", коментира Статев.
Практиката показва, че през миналата година са товарени 3-5 000-тонни, а тази година - 8-10-хиляди тонни кораби.
Другото предимство на бургаския порт е, че дава възможност за приемане и предаване на товари от и на жп вагони. Транспортът на зърнените товари между силозния склад и кейовите претоварни машини се осъществява посредством система от ГЛТ в покрита естакада успоредно на кея. За извършване на товаро-разтоварните работи на автотранспортните средства превозващи зърнени товари, е предвидено закрито товароразтоварище съоръжено със система от ПТМ, с непрекъснато действие за изземване и транспортиране на товара към/от съоръженията на силозния склад.
"Годината за КРЗ-порт Бургас" ще завърши с изпълнена производствена програма - и по отношение на обема, и на печалбата", коментира изпълнителният директор.
Още повече, че вече е приключила сделката по изкупуване на "Феникс гарант", което увеличава територията на "КРЗ-порт Бургас" с още 14,5 дка. Тази инвестиция също е постигната със собствени средства и с увеличение на капитала от "Индустриален холдинг България", собственик на бургаския порт. На тази територия се складират и обработват стоките за скрап. Като бонус предприятието е придобило от тази сделка още една жп линия, което увеличава възможностите за обработка на товарите.
"За съжаление, все още няма раздвижване за кейовите пространства и газенето, което държавата трябваше да реши законодателно. Член съм на Консултативния съвет към министъра на транспорта, но не мога да повлияя на това да се задвижат по-бързо нещата, поради множество бюрократични спънки", каза още Веселин Статев.
Източник: factor-bs.com |