Общата цел на проекта е да се подобрят обществените нагласи към българската администрация, като се идентифицират и популяризират добрите практики на общинското административно обслужване. Изследването, което се проведе във всичките 264 общини на територията на страната, има за цел да очертае цялостната картина на обслужването в общинските администрации, нагласите и оценките на гражданите към административното обслужване и да идентифицира наличните добри практики и насоки за подобрение надейността на общинските администрации.
Община Бургас е изключително социална община, с насочена към работа със своите граждани и особено тези в неравностойно социално и физическо положение. Според провеждащите изследването бургаската общинска администрация е една от малкото в страната, която предлага онлайн услуги по интернет. Гражданите и фирмите могат да изискват по електронен път пет услуги - издаване на дубликати от акт за раждане и граждански брак; препис-извлечение от акта за смърт; издаване на виза за проектиране, както и да закупуват тръжни документи за участие в обществени поръчки. С новата система заявката за извършването на услуга след удостоверяване на извършеното плащане се импортира директно в деловодната система на общината и оттам се разпределя автоматично към изпълнителя.
Използван е и метода за проучване „мистериозен клиент", което реално означава, че анкетьор на социологическия изследовател се представя за обикновен гражданин и удостоверил по време на изследването, че общинските служители на „ГРАО" са услужливи и се стремят да улеснят гражданите, като им дават всякаква информация,а при молба за издаването на дубликат на акт за раждане някои служители сами попълват необходимите молби и формуляри.