Намерението на местната власт е велосипедът скоро да се превърне в основно средство за придвижване в градска среда. Досега със средства от общинската хазна са изградени 10 километра велоалеи. Предстои поетапното изграждане на още 30, за да бъде оформена цялостна и свързана алейна мрежа. Тогава велосипедът няма да се използва само за разходка и спорт. Бургазлии ще могат да го наемат от своя жилищен квартал или комплекс /ако нямат собствен/, за да отидат на работа с него, а после да се приберат по същия начин. Избирането на местата за новите велостоянки е съобразено именно с тази цел.
Цялостната мрежа от велосипедни алеи се изгражда по проект "Интегриран градски транспорт на Бургас". Сега тече конкурс за избирането на изпълнител за строителство и маркиране на алеите. Една част от тях ще бъдат свързани с трасето на бързата автобусна линия, а останалата ще бъдат вътрешно квартални велоалеи.
Така, обхващайки училища, университети, жилищни комплекси и други основни отправни точки за жителите на Бургас, велоалеите и велопунктовете ще създадат условия за по-голяма мобилност на хората, екологично чиста среда и един по-атрактивен град.
Функциониращите велосипедни пунктове в града са вече 6, като тази седмица се очаква отварянето на още 2. Живеещите в близост до к-с Възраждане, Братя Миладинови, Лазур, ЖП гара и централна градска част, са сред първите, имащи възможността активно да ползват рент-а-байк услугата. На всеки пункт има 9 или 12 велосипеда, а на този в Морска градина има и 3 рикши, които могат да бъдат взети под наем. На пунктовете работят хора с увреждания, чиито брой засега е 18.
Стратегическото разположение на общо 12-те велопункта, които ще бъдат изградени по проект "Велосипедният град - модел на модерна градска мобилност", и приблизително 30-те километра велоалеи, превръщат Бургас в първия български град, където придвижването с велосипед е лесно и удобно.
Още по темата (40): | |