"Движението по велоалеите и пътищата става по неписани правила, няма отделен закон за движение на велосипедистите, както е в западноевропейските страни", коментира председателят на клуба Петър Караиванов.
По думите му велосипедната общност смята, че е назрял моментът ясно и точно да бъдат регламентирани правата и задълженията на велосипедистите. Единственото указание в закона посочва, че на маркирана за целта алея велосипедистът е с предимство. Гражданите и летовниците обаче и идея си нямат, че според правилника за Движение по пътищата нямат право да вървят по велоалеите. Тъй като доскоро подобен лукс за колоездачи нямаше, пешеходците също нямат навика да се съобразяват.
От клуба също така са категорични, че изградените до момента велоалеи са много малко. Оттам работят по идеята за свързването на комплексите "Меден рудник" и "Славейков" с центъра и на други части от града. Когато това стане, а вече и след откриването на "Детелината" за връзка на Бургас с най-големия жилищен комплекс "Меден рудник" и със Созопол, много по-лесно ще може да се свържат тези части и с веломаршрут. Всъщност велоалея вече има от комплекс "Меден рудник", успоредна на булевард "Захарий Стоянов" (бившият "Тодор Грудов"), но само от новия пътен възел Созопол-Средец-Бургас до входа на комплекса.
До момента в Бургас има изградени близо 8 км велоалеи, основно съсредоточени около Морската градина. До 2013 година се очаква да бъдат изградени още 20 км нови велоалеи, като инвестицията е на стойност 3, 8 млн лева. Това ще стане възможно с реализацията на проекта за "Интегриран градски транспорт". 20% от бюджета на проекта, финансиран с европейски средства, е предвиден за изграждане на велоалеи.
В перспектива с велоалея ще бъде свързан целият Бургаски залив от Созопол до Несебър, като размерът на цялата инвестиция е на стойност 25 млн лева, съобщиха от бургаската община.
Източник: в. "Монитор"