Освен 30-те км/ч експертите ще предложат да се направят и двойно повече легнали полицаи в тези зони, за да може шофьорите и при нежелание да намаляват скоростта. Именно заради високата скорост и неправилното изпреварване стават най-много катастрофи у нас. Ежегодно поради превишена и несъобразена скорост загиват над 470 души и над 3600 биват наранявани. Скоростта оказва определящо въздействие за броя на катастрофите и тяхната тежест, мотивират се експертите.
В зоните, които ще са ограничени със съответните знаци, трябва да се отдели значителна територия за пешеходци и велосипедисти. Сега ограничението в населените места е 50 км/ч.
В момента тази зона е въведена в населените места на по-голямата част от страните на Европейския съюз. Според данните на различни държави се твърди, че "зоната 30км/час" е едно ефективно и ниско струващо мероприятие. След въвеждане на "зони 30" вместо разрешените до тогава 50км/час в Холандия е постигнато намаляване на средния брой на нараняванията с приблизително 25%. Освен това се намаляват шумът, вредните емисии в населените места и качеството на живот като цяло. Друго предложение, което се обсъжда, е всеки шофьор, който се блъсне в стълб, дърво или напусне платното и се преобърне, задължително да губи книжката си и да се явява на изпит, за да получи отново правото да седне зад волана. Това пък е една от мерките в проектозакона за движение по пътищата, които в момента се обсъждат в държавно-обществената комисия по безопасност на движението.
От началото на годината 365 души са загинали при катастрофи, а ранените са над 3800.
Източник: в. "Новинар"