Инвестиционните намерения на дружеството за 2014 г. бяха представени на пресконференция в порта от кап. д.п. Жорж Дерелиев - изпълнителен директор на "БМФ Порт Бургас", Рая Моллова - финансов директор и Иво Наков - юристконсулт в дружеството.
През последните месеци в пристанището са подготвени специални площадки за складиране на тежки товари с обща площ 250 хил. м - асфалтирани, бетонирани и компресирани. Преди 4 дена са закупени и доставени са два нови тежкотоварни 100-тонни мобилни крана, в които дружеството инвестира над 6 млн. евро. Крановете дават възможност пристанището да отговори на изискванията на тежката индустрия. Те ще служат за товаро-разтоварни дейности на обемни и тежки товари от типа на преминалите оттук свръх габаритни съоръжения за реконструкцията на ЛУКойл Нефтохим Бургас. С тях ще се извършват и товаро-разтоварните дейности на тръбите, предназначени за подводната част на газопровода "Южен поток". Закупени са нови влекачи и ремаркета с голяма товароподемност. Изработени са специални захватни устройства, необходими за товаро-разтоварните операции на тежки товари.
Близо 6 млн. евро се влагат в закупуването и монтирането на претоварно съоръжение за пропан-бутан. Това е първото съоръжение от този тип в страната. Досега целият внос на пропан-бутан у нас се е извършвал през пристанища в Румъния.
През миналата година "БМФ Порт Бургас" преустрои част от мощностите си - кранове, механизация и складова база, съобразно изискванията на технологията за товарене на зърно. Така превърна 32-ро корабно място на Терминал 2А в първия у нас терминал за товарене на кораби от типа "Панамакс" в пълния им капацитет. В Черноморския басейн с пълен капацитет кораби от този тип са били товарени само в Констанца и в някои украински пристанища, те са били и предпочитани от търговците на зърно. След модернизацията на мощностите България също стана атрактивна дестинация, а нашите производители и износители на зърно получиха възможност да намерят още една ниша на международния пазар. Амбицията на дружеството е да изгради модерен специализиран зърнен терминал. През тази година то закупува, доставя и монтира нов силоз за зърно, произведен от водеща в бранша фирма в САЩ. Изграждането му вече е започнало. Първата фаза на строителните дейности предвижда да бъдат изградени три силоза с обща вместимост 45 хил. тона.
Започва и изграждането на закрит склад за съхранение на медните концентрати, които "Аурубис България" превозва през порта. Складът ще е разположен върху площ от 10 дка, ще гарантира надлежно съхранение на суровината и ще предотврати замърсяването на района при лоши атмосферни условия.
За да се гарантира сигурността на товарите, се изгражда заграждение на цялата концесионна площ, монтират се и видеокамери.
"БМФ Порт Бургас" е една от базите на проекта за европейския газопровод "Южен поток". Част от тръбите, необходими за изграждането на морския участък на газопровода, ще бъдат складирани и съхранявани в специални помещения и площадки на терминала.
Участието на "БМФ Порт Бургас" в изграждането на европейската газопроводна мрежа е от голямо значение не само за концесионера на пристанището, но и за цялата морска индустрия в града. То ще доведе до увеличение на товарооборота, което ще донесе допълнителни приходи като такси за държавното предприятие "Пристанище - Бургас" АД. Освен това ще осигури заетост на много от фирмите, обвързани с пристанищните дейности. Ще бъдат извършвани множество технически и морски услуги, ще се ангажират влекачи, пилотни служби, агентиране, спедиция и др.
През 2014 г. бургаската морска индустрия ще отбележи подем.