Месец преди това Информационен център за имигранти - Бургас създаде контакти със сдружението с нестопанска цел "Асоциация на рускоезичните собственици на недвижими имоти в България "Альоша". Целта на тази организацията е да подпомага руските граждани да се ориентират в правната уредба при придобиването на недвижима собственост в България. За осъществяване на своята дейност сдружението ще разчита изключително много на ИЦИ - Бургас, тъй като много чужди граждани биват подвеждани от недобросъвестни брокери в страната. Членове на "Альоша" посещават в момента организираните от ИЦИ - Бургас курсове по български език.
Вече втори месец информационният център за имигранти в морския град активно сътрудничи с държавната опера в Бургас. В резултат на това партньорство десетки имигранти имат възможност да посещават постановки от културния афиш на операта, сезон 2010-2011 г.
В момента ИЦИ - Бургас сътрудничи и партнира с осем държавни институции, 7 неправителствени и обществени организации, в това число и имигрантски. Близо 20 доброволци в европейската година на доброволчеството подпомагат дейността на центъра. Представителите на регионалните и национални медии извеждат в общественото пространство хората приели България за втора родина, като с това подпомагат всячески тяхната интеграция в приемащото българско общество.
МОМ със своята работа в полето на миграцията, генерира постоянно доверие както в обществото така и в имигрантските общности. Със своята дейност и представителство в над 125 държави, в това число и в страните на произход на потенциални имигранти информационните центрове под егидата на МОМ се доказаха като естествен притегателен център за интеграция на имигранти и предоставяне на услуги. Изградената партньорска мрежа ще бъде в състояние веднага да насочва имигрантите към центровете на МОМ за получаване на консултации и съдействие. Информационните центрове на МОМ от своя страна ще продължат да оказват посредничество между имигрантите и съответните институции. Това изградено взаимодействие на всички нива ще спомогне за скъсяване на пътя на имигрантите до предоставяните услуги и ще оптимизира времето за обслужване. Повишавайки по този начин ефективността от услугите на информационните центрове МОМ непрестанно ще подобрява качеството на обслужване на имигрантите, а така също и тяхната удовлетвореност от процеса на интеграция в България.