© Burgas24.bg | | Хотел на 100 м от морето, цветен телевизор, климатик и хладилник, това обещават в интернет страници и рекламни брошури хотели по Южното Черноморие. За да привлекат повече туристи, собственици и управители на туристически обекти за настаняване този сезон са готови на всичко. Дори и да посрещнат гнева на измамени летовници, когато направилите резервация в мрежата или по телефон открият, че обещаните им екстри липсват. Така мечтаната цяла година почивка се превръща още на старта си в голямо разочарование. Малка утеха, но все пак упражняване на законно право, е оплакването в Комисията за защита на потребителите. Недоволство от качеството на предлаганата туристическа услуга се изразява в най-голямата група жалби и сигнали през август, подадени до местната комисия. 150 са те за периода. Направени са 450 проверки, съставени са 80 акта. Жалбите са най-много за Царево, Ахтопол, Синеморец и Лозенец. Причината е, че това са най-посещаваните от българи курорти през август.Разминавания в цените на нощувките и категорията на местата за настаняване също са гневили нашенците, пестили за тен по морето. Волността си позволяват всякакъв тип обекти - хотели, къщи за гости, бивши почивни станции. "Имали сме случаи, когато обектът изобщо няма категоризация, а се рекламира като тризвезден. Когато установим такова нещо, се съставят актове по Закона за туризма", казва шефът на комисията в Бургас Николай Стойков. Последните жалби за подобни нарушения са от Поморие, Лозенец и Царево.
Друго често срещано престъпване на нормативната база е, когато заведение за хранене и развлечение се рекламира като ресторант, а то е категоризирано като кафе-аперитив или коктейл-бар. Справката може да си направи и всеки клиент-разрешителното трябва да е поставено на видно място. Проблемът е основно от гледна точка на сигурността на потребителя - по документация собственикът не може да приготвя и предлага храни. Оплакването е по-специфично и от КЗП-Бургас не изключват част от сигналите да са подадени от конкурентни заведения.
През това лято основно българи са търсили съдействието на комисията. Чужденците подават сигнали инцидентно, и то предимно във връзка със закупуване на стоки, които са дали дефект още по време на почивката им.
Чуждестранните летовници обикновено не стигат до комисията, тъй като първият буфер на тяхното недоволство е туроператорът.
Част от оплакванията са получени в разкритите приемни за граждани в курортен комплекс Слънчев бряг, Поморие, Бургас, Созопол, Приморско.
Подробната обобщена справка за целия сезон от работата на Комисията за защита на потребителите ще излезе през октомври.
Източник: factor-bs.com |