Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Хотели без категоризация се рекламират като тризвездни
Автор: Екип Burgas24.bg 09:52 / 03.09.2009Коментари (0)577
© Burgas24.bg
Хотел на 100 м от морето, цветен телевизор, климатик и хладилник, това обещават в интернет страници и рекламни брошури хотели по Южното Черноморие. За да привлекат повече туристи, собственици и управители на туристически обекти за настаняване този сезон са готови на всичко. Дори и да посрещнат гнева на измамени летовници, когато направилите резервация в мрежата или по телефон открият, че обещаните им екстри липсват. Така мечтаната цяла година почивка се превръща още на старта си в голямо разочарование. Малка утеха, но все пак упражняване на законно право, е оплакването в Комисията за защита на потребителите. Недоволство от качеството на предлаганата туристическа услуга се изразява в най-голямата група жалби и сигнали през август, подадени до местната комисия. 150 са те за периода. Направени са 450 проверки, съставени са 80 акта. Жалбите са най-много за Царево, Ахтопол, Синеморец и Лозенец. Причината е, че това са най-посещаваните от българи курорти през август.

Разминавания в цените на нощувките и категорията на местата за настаняване също са гневили нашенците, пестили за тен по морето. Волността си позволяват всякакъв тип обекти - хотели, къщи за гости, бивши почивни станции. "Имали сме случаи, когато обектът изобщо няма категоризация, а се рекламира като тризвезден. Когато установим такова нещо, се съставят актове по Закона за туризма", казва шефът на комисията в Бургас Николай Стойков. Последните жалби за подобни нарушения са от Поморие, Лозенец и Царево.

Друго често срещано престъпване на нормативната база е, когато заведение за хранене и развлечение се рекламира като ресторант, а то е категоризирано като кафе-аперитив или коктейл-бар. Справката може да си направи и всеки клиент-разрешителното трябва да е поставено на видно място. Проблемът е основно от гледна точка на сигурността на потребителя - по документация собственикът не може да приготвя и предлага храни. Оплакването е по-специфично и от КЗП-Бургас не изключват част от сигналите да са подадени от конкурентни заведения.

През това лято основно българи са търсили съдействието на комисията. Чужденците подават сигнали инцидентно, и то предимно във връзка със закупуване на стоки, които са дали дефект още по време на почивката им.

Чуждестранните летовници обикновено не стигат до комисията, тъй като първият буфер на тяхното недоволство е туроператорът.

Част от оплакванията са получени в разкритите приемни за граждани в курортен комплекс Слънчев бряг, Поморие, Бургас, Созопол, Приморско.

Подробната обобщена справка за целия сезон от работата на Комисията за защита на потребителите ще излезе през октомври.

Източник: factor-bs.com









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Реформи в БДЖ
Лято 2024
Катастрофи в България
Влизането на България в Шенген
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: