ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Експертизи показаха: Трагедията на АМ "Тракия" е можело да бъде предотвратена | ||||||
| ||||||
Изводите от поставените задачи на петорната авто-техническа експертиза представи професор Станимир Карапетков, който обясни, че в техния доклад е включена и компютърна симулация на катастрофата, която нагледно показва случилото се. "Ние посочихме пред уважаемия съд, че основната техническа причина за възникването на пътнотранспортното произшествие е разрушаването на опората на напречната силова щанга между предния мост и шасито. Това е предизвикало разлюляване на каросерията на автобуса, което се е усетило от водача и всички пътници. Реалната техническа причина за ПТП-то е рязкото и прекомерно голямо завиване на волана от водача наляво, при което автобусът се е отклонил към лявата еластична ограда. От този момент той е станал неуправляем. Към момента на завиване на волана наляво са се повдигнали левите колела на автобуса. Водачът е реагирал своевременно към този момент със завиване на волана надясно, но независимо от това автобусът се преобръща около лявата си страна и пада с нея върху еластичната ограда. След това той се плъзга по платното. Удря се във вертикалната бетонова колона на моста и спира в това положение, което е видно от всички фото материали. Това е истинският механизъм на ПТП-то. Дали водачът е можел реално, а не технически да предотврати ПТП ще реши съда", каза проф. Карапетков. По време на представянето на експертизата стана ясно, че в началният момент на катастрофата при залюляването на каросерията на автобуса, вследствие на счупването на напречната щанга, автобусът се е движел със скорост 97 километра в час. Пред съда професорът заяви, че ако в момента на началното залюляване водачът е натиснал спирачка, то преобръщането е нямало да се случи. "Точна така е. Ние сме изследвали по задача на разследването, че ако нямаше завиване на волана не би възникнало ПТП. Съдът трябва да прецени дали в този момент водачът може да има способности и опит да направи в дадения случай. Нашата задача е да изясним какво е станало и какво би станало, ако няма завиване на волана. Ние сме категорични, че ако нямаше завиване на волан автобусът би спрял нормално, леко отклонен наляво, но върху платното за движение и не би възникнало ПТП", каза проф. Карапетков. "Гръмналата" и разрязана гума на автобуса са се случили по време на инцидента и преобръщането на автобуса, а не преди това, заявиха вещите лица. Експертите от металографската експертиза заявиха, че изследвана от тях конзола на автобуса-убиец не е била в техническо изправно състояние, поради дългата експлоатация, недобри заварки, изтъняване и умора на метала и е било нужно само някакво усилие, за да се счупи. Източник: Радио "Фокус" |
Още по темата: | общо новини по темата: 125 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/21 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 19.04.2013 г.
0
на 18.04.2013 г.
+2
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Бургас:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Едър чернокоп заля пазара в Бургас
15:45 / 10.11.2024
Млад мотоциклетист от Люляково загина на място
10:04 / 11.11.2024
Второ земетресение у нас!
14:37 / 11.11.2024
Тежка катастрофа с много пострадали в Бургаско
15:42 / 10.11.2024
Шестима са в болница след катастрофата на пътя за Бургас
16:23 / 10.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета