© Burgas24.bg | | По-високи санкции за фирмите, които поддръжат улиците в Бургас искат от комисията по контрол на ремонтните дейности към ОбС. На една от следващите сесии на местния парламент ще бъдат предложени по-високите глоби за недобросъвестните фирми. За работата на такива вече сме ви информирали в Burgas24.bg. Наш екип се натъкна на дупка със значителни размери, след като само преди 4 месеца бе извършен ремонт на околовръстния път от града към к-с М рудник. Днес решихме да проверим има ли резултат от сигнала, който подадохме. Натъкваме се на обозначителни табели, отбиващи движението от крайната дясна лента. Метри по-надолу виждаме отстатъчни асфалтови материали вероятно от работата на асфалтополагащата фирма. Две седмици след подаването на сигнала дупката е запълнена, но дори и с просто око се вижда, че едва ли и това асфалтопалагане ще издържи дълго. Това обаче не е единственото нещо, което прави впечатление по пътното платно. Сто метра по-надолу се натъкваме на друг кратер със значителни размери.
От тук идва въпроса дали тези, които са се погрижили за запълването на първата яма са пропуснали да забележат тази или просто някой си затваря очите в старанието да спести някой и друг лев. "Явно се проявява една недобросъвестност, това трябва да приключи. Ние сме задължени пред бургазлии да защитаваме техните интереси, техните левчета", коментира общинският съветник Петко Петков. „Контролът трябва да се завиши, натискът към фирмите също за качествено изпълнение на ремонтите", добави председателят на комисия по контрол на ремонтните дейности Георги Минков.
Три са фирмите, подписали договор с Община Бургас и са ангажирани с ремонтите и с поддръжката на пътищата - „Трейс", „Път 2004" и „Благоустройствени строежи". На този етап единствено са задържани 600 000 лв. на фирмата „Пътстрой" - Стара Загора, която отговаря за поддръжката на бул. „Захари Стоянов". Там маркировка почти не е останала, а ремонта на пътните платна приключи едва преди месец. Освен това комисията установява, че е положен некачествен асфалтобетон при изграждането на велоалеята. Технологията на полагането също не била спазена.
От комисията по контрол на ремонтните дейности предлагат занапред да се извършва цялостна реконструкция на пътната мрежа в община Бургас, а не както се действа сега на парче. Към момента са издадени няколко предписания по проблемите на ремонтно-асфалтните дейности. Според тези предписания фирмите, които извършват ремонти, трябва да имат обозначителни маркери на облеклата, както и табела с името и телефоните на фирмата. Освен това фирмите трябва да извършват обезпрашаване на обектите, особено през летните месеци. Трябва да се осигури светлинно маркиране пред учебните заведения, където маркировката на пешеходните пътеки не е достатъчно контрастна. |