© Burgas24.bg | Клипове от представления или кадри от караоке бар трябва да текат на електронното табло, монтирано на фасадата на Операта и дали въобще то има място там, дискутираха в Комисията по култура към Общинския съвет на Бургас.Директорката на кукления театър Христина Арсенова и административният шеф на операта Светлана Кръстева обясниха, че не са били информирани предварително от наемателя на заведението Димитър Найденов за поставянето на таблото. Научили са постфактум и са го приели като "подарък" и възможност за реклама на дейността си.
Арсенова и Кръстева подчертаха, че имат много идеи как да представят продукцията си, но те изискват средства. От нищо не става ясно, че това е сградата на операта, няма дори един надпис, каза Светлана Кръстева.
В интерес на културните институции e да се рекламират по-активно, смята председателят на културната комисия Веселин Пренеров.
Съветниците обаче са получили сигнали, че далеч по-често на въпросното таблото се виждат кадри от маси, отколкото от сцени.
Издадохме разрешение за този екран в рамките на една година, като в този период да се получат предложения къде могат да се поставят и други такива елементи, да се утвърди като цялостна схема за визията на операта и после да се поиска съгласието от наследниците на архитекта на сградата, обясни Ивелина Стратева, шеф на дирекцията по стопански дейности към Община Бургас.
"Да, в комисията по реклама имаше такива предложения, но не е взето решение. Може да се спори за това дали въобще да се слагат някакви рекламни неща по фасадата. Тази сграда е една от емблематичните за Бургас, сградите на оперите в целия свят са с особен статут. Доста смущаващо е, че таблото се е появило на фасадата без знанието на културните институции. Надявам се да не се случва повече", коментира съветникът Калояна Живкова.
По-краен бе друг член на комисията - д-р Бойко Миразчийски, който определи поставянето на таблото като кощунство.
С аргументите на съветниците се запозна и зам.-кметът Йорданка Ананиева.
Дебатът излезе от рамките на Бургас, участници посочиха практики на елитни места като Роял Албърт хол и Ковън гардън в Лондон. На сградите там няма рекламни табели, но в района са монтирани електронни табла с информация за представленията.
Съветниците се обединиха около мнението, че трябва да се работи за промяна на наредбата.
Източник: "24 часа" |