© Burgas24.bg | | Директорът на „Пристанище - Бургас" Аргир Бояджиев иска среща с председателя на Комисията по транспорт Иван Вълков. Поводът за това е мнението на бургаския депутат за това ,че пристанището се е превърнало в партийна хранилка, дружеството се управлява непрозрачно, поръчките се раздробяват на подпоръчки и е необходима смяна в ръководството на порта заради недобрата организация и лошо управление. Според изпълнителния директор на "Пристанище - Бургас" Иван Вълков е бил подведен. Той вече е разговарял с депутата и има съгласието му да се видят, след като той пристигне в Бургас. Директорът на бургаския порт не е съгласен с мнението, че политиката по привличане на нови клиенти е изключително слаба. „Да приемем, че е така. Ще попитам обаче и останалите 50-60 морски фирми също ли не търсят клиенти. Това е некомпетентно твърдение. На всички е ясно, че световната криза доведе до свиване на пазарите, до ограничаване на вноса и износа. На всички е известно, че портът съществува, за да обслужва определен икономически сектор. Именно той в момента е замрял. Спирането на „Кремиковци" също се отрази негативно на финансовите резултати на дружеството. В цифри това е три милиона тона по-малко за годината. Въпреки това вече втори месец „Пристанище - Бургас" е на печалба. Товарите постепенно се увеличават. За месец август преизпълнението е с 73 000 тона. От началото на месеца обработените товари са 300 000 тона. Предстои подписването на нови договори. До края на финансовата година ще стигнем цифрата от три милиона тона", каза Аргир Бояджиев. Той припомни, че задълженията на „Кремиковци" към порта са 1 700 000 лева. На ръководството дори е било предложено да купят акции на тази стойност, но те са отказали. Относно предстоящите съкращения на близо 300 души от пристанището Аргир Бояджиев каза, че още в края на миналата година нееднократно е казвал, че такива неизбежно ще има. „Съветът на директорите искаше да омекоти положението и предложихме на синдикатите да намалим средствата за храна на ден от 12 лева на 6 лева и да редуцираме персонала със 150 души. Синдикатите отказаха и се наложи да съкратим 300. За сравнение ще посоча, че един полицай получава на ден два лева. Съкращението не е самоцел. Просто намалелият обем на работа води до това решение. Има друга възможност - Министерството на транспорта като принципал се разпорежда да не се извършва съкращение, да се отделят 15 процента от изработеното за заплати и аз ще изпълня това решение. Но какви ще са резултатите от това социалистическо мероприятие - ниски заплати, отлив на подготвени и компетентни работници, оттам ниска конкурентноспособност на порта, слаби финансови резултати и накрая пристанището - на концесия", каза Аргир Бояджиев. Относно искания одит от председателя на Комисията по транспорт Бояджиев каза, че такъв е направен в пристанището след изборите и се очаква скоро да бъдат обявени резултатите. "Държа обаче да кажа, че докато се проверяваше работата на един от директорите, той чертаеше на компютъра схеми за кадастъра на пристанището, за да спестим пари, а те не са никак малко - стотици хиляди. Нека от „Пристанищна инфраструктура" отговорят колко би взела външна фирма за тази дейност. Отделно „Пристанище - Бургас" си има и вътрешен одит, който извършва регулярно проверки. Всеки, който е работил с мен, знае, че при доказано нарушение - има и наказание", допълни директорът на „Пристанище - Бургас". Според Бояджиев председателят на комисията е подведен от некомпетентни хора и от такива, които редовно при всяка смяна на властта се опитват да кадруват. Той каза, че не е притеснен за себе си и дали ще остане на мястото като директор, но допълни, че ползата от вдигнатия шум е, че той лично ще се срещне с Иван Вълков, ще го запознае с финансовите резултати на дружеството и с мерките от антикризисната програма и с бъдещите инвестиции, сред които е и контейнерният терминал, за който ще са нужни над 200 милиона евро.
Източник: Агенция "Фокус" |