© | | Димитър Колев е роден е през 1960 г. в Бургас. Завършва "Счетоводна отчетност" във ВИНС-Варна. Председател на Надзорния съвет на Общинска банка АД - София, председател на Съвета на директорите и изпълнителен директор на "Динамо" Сливен АД, изпълнителен директор на "Фармацевтични химикали" АД Бургас, управител на "Коинвест" ЕООД Бургас и на "Булида" ООД Бургас. От 2003 г. до 2007 г. е общински съветник в Бургас.
- Господин Колев, защо се налага бизнесът да участва в местното управление и в политиката изобщо?
- Известен български сатирик и политик казва, че докато отвратените от политиката стоят настрани, ще ни управляват отвратителни политици. Това правило важи за гражданското общество и за бизнеса. Според мен либералното пространство в България е почти празно. Ако бизнесът иска да се занимава с политика, мястото му е там. Нито лявата, нито дясната политика дават свобода на инициативата.- В центъра ли е мястото на ЛИДЕР в бъдещия Общински съвет на Бургас? Ако е така, тя коректив ли ще бъде?
- Опитите на лявото и дясното да се считат за коректив им пречат да видят истината. Докато критикуват опонента, те изземват функциите на полиция, прокуратура ,съд. Ние не считаме, че трябва да се намесваме в работата на изпълнителните власти. Наличието на корупция, неефективни сделки, неприлагане на определени закони - това е работа на други органи и политиците не бива да я присвояват. Могат да сезират, но е нечестно да използват недоказани подозрения срещу опонентите си. Затова в нашата кампания не бяха допустими каквито и да било нападки срещу опонентите ни. ЛИДЕР е партия на патриотичния капитал. Членовете ни, независимо дали са предприемачи, консултанти или управители на предприятия, трябва да защитават интересите на своите служители и на работодателите. Няма как да заемат леви или десни позиции. Единствената удачна позиция в момента е за създаване на работни места. През следващите 2-3 години кризата ще става все по-осезаема и не бива да се спира каквато и да е инициатива, целяща нови работни места. Инвестиции могат да се привличат с редица облекчения, но и чрез популяризиране на предимствата. Известно е, че Бургас е един от малкото центрове с всички видове транспорт. Но пристанището ни е по- известно със самоцелната огромна инвестиция за разширение, отколкото с огромния поток на товари. Тук е ролята на общината - да популяризира възможностите, за да привлече инвеститорите.
- Как ще пренесете опита от бизнеса в общината?
- Това за нас е важен въпрос. Вече имаме няколко инициативи, реализацията на едната не търпи отлагане. По настояване на Световната банка, за да бъдат отпуснати средства за оздравяване на БДЖ, трябва да се закрият нерентабилни ж.п. линии. Губещи са предимно пътническите превози - От над 300 млн. лв. загуби, само 3 млн. лв. са от товарни превози. Но закриването на пътнически линии ще предизвика социално недоволство. Стигна се до решение да бъдат закрити товарни линии, в това число и линията Бургас-Поморие. Тя обаче се ползва от работещи предприятия в региона. Ние имаме ясна визия за преодоляване на този проблем. След като по закон БДЖ вече не е монополист над товарните превози, предлагаме тази линия да се стопанисва чрез публично-частното партньорство. В новото дружество могат да се включат общината и предприятията, които ползват линията.Убеден съм, че то няма да бъде губещо. А когато в бъдеще кризата отшуми, ще дойдат и други товародатели. Считаме, че приоритетите на регионите трябва да се определят на място. Сега дневният ред на политици, на местни власти и на цели държави се определят от финансовите консултанти - Световната банка, Международния валутен фонд, Европейската банка. Но ние трябва да търсим варианти да им даваме отпор и да не закриваме рентабилните си предприятия, за да не лишаваме хората от работа.
- Какво още трябва да се направи за Бургас?
- На тези избори поддържаме кмета Димитър Николов заради усвояването на средства от еврофондовете. Не мисля, че успехът му се дължи на членството му в ГЕРБ. Властта в Европа не е на ГЕРБ. Там има строги правила и трябва да му отдадем заслуженото, че успя да мобилизира значителен административен капацитет, да допълни бюджета и да инвестира в инфраструктурата.
Сега ОбС трябва насочи усилията си към изграждане на стратегия за развитие на Бургас. Тя не бива да се изчерпва с Общия устройствен план. Трябва да се определят зони за бизнес, за отдих. Градът да се отвори към морето, но не с мегаломанския Супер Бургас, а с нормално рибно и яхтено пристанище, които могат да бъдат изградени със средства от местния бюджет и с еврофондовете.
Бургас е център, в който приижда работна ръка. Трябва да имаме ясна стратегия по отношение на съставните селища, защото само там могат да се строят еднофамилни къщи за нарастващото население. Но стандартите във всички райони трябва да са еднакви - еднакво здравеопазване, социална политика, образование, инфарструктура. Те са в периферията на общината, но не бива да бъдат в периферията на вниманието. Защото там хората плащат същите данъци, а има и много предприятия, чиито данъци и такси са значително по-високи.
Предлагаме и превенция на стихийните бедствия. Няколко са язвите в града и премахването им няма да струва милиони - дига край езерото Вая, нови помпи за постоянно наводнявания район пред СОМАТ, преодоляване на наводненията пред ж. п.гарата.
Убеден съм, че ЛИДЕР ще има група в Общинския съвет и докладни записки с точните описания и предложения за решението на тези и много други проблеми ще бъдат внесени веднага. Това ни поръчват нашите избиратели, а те са изключително активни.От тях идват и идеите ни.
- Искате да превърнете Бургас в столица на Черно море, как ще се преборим с по-големите градове?
- От години ни е насаждано мнението, че Варна е морската столица на България. Като икономическо развитие и инфраструктура Бургас вече изпреварва Варна. Сега е важно хората наистина да започнат да мислят, че Бургас може да стане столицата на Черно море и да се стремят към това. Така ще постигнем и тази цел. |