Вратите на Музикалното училище ще бъдат отворени още в 9 часа, сутринта на 27 май. От 9 до 11.30 гостите ще имат възможност да посетят учебните часове по общообразователна подготовка на учениците от II до XI клас и ще станат свидетели как художници изучават законите на класическата механика, и музиканти решават квадратно уравнение от втора степен. Посетителите ще чуят, как певци обясняват защо прокариотите имат клетъчна мембрана и клетъчна стена, а балерините ще определят валентността на атомите на химичните елементи. Актьорите от своя страна ще демонстрират до каква степен са овладели чуждите езици.
От 13.30 до 15.30 часа отворени за посещение ще бъдат учебните часове по специална подготовка. Тук родители и гости ще могат да видят как протичат часовете по пиано, цигулка, тромпет или просто да чуят и да се насладят на звуците на фагота, флейтата, виолата или виолончелото. Всеки, който желае ще може да вземе участие в театрална репетиция, да присъства на балетен екзерсис или да се включи в репетиция на хор.
12.30ч. в Концертната зала на Музикалното училище ще бъде представен проектът "Училищна телевизия". Идеята е младите таланти сами да отразяват живота в учебното заведение, като излъчват изцяло собствена програма. Тя ще се обогатява и развива ежедневно, а рубриките ще се създават според потребностите на училищния живот.
В 15.30 ще започнат работа Ателиетата по изящни и приложни изкуства, които ще бъдат разположени в двора на училището. В този час ще бъде открита и Свободната сцена на младия изпълнител, на която ще се изявяват малките инструменталисти, които ще въведат публиката с света на класическата музика.
На 27 май- сряда, гостите ще имат възможност да придобият лични впечатления от работата в учебното заведение, да се докоснат до атмосферата в него и да видят младите таланти в действие. В този ден посетителите ще могат да разберат с какво е по-различно Националното училище за музикално и сценично изкуство "проф. Панчо Владигеров" и как се съчетава изкуството с добрата подготовка по общообразователните предмети.