В проектозакона е наблегнато на правата и задълженията на ученика, учителя и родителя, като стремежът е бил по-добре да бъдат регулирани тези отношения. Министърът не пропусна да отбележи, че в проектозакона е отбелязан и начинът, по който трябва да бъдат облечени учениците и учителите, като това облекло трябва да отговаря на добрите нрави. Тези добри нрави ще бъдат определени в правилник от самите директори на училищата. Друг въпрос, който беше засегнат, е връзката на родителите с училището. Министърът призна, че досега не е ходил на нито една родителска среща, което не говори добре за него, но и голяма част на родителите на съвременните ученици също понякога нямат време за срещи с учителите или родителски срещи. Затова в проектозакона е предвиден вариант родителите да ползват еднодневен отпуск от работодателя за посещение на родителски срещи или за среща с директора. Учениците от младежкия парламент му зададоха различни въпроси, касаещи предвидените дисциплинарни наказания, изготвянето и обективността на бъдещите характеристики, които трябва да се правят от класния ръководител, за методите за стимулиране на учениците при добър успех и дисциплина. Според министъра не е добре тези стимули да бъдат само материални, но той допълни, че през следващата година предвиждат стипендиите за отличен успех да бъдат повишени. В момента учениците получават до 60 лв. стипендии за отличен успех в зависимост от материалното състояние на семейството. На министъра бе зададен въпросът и за намаляване на поведението на учениците, които не показват добра дисциплина. Той отговори, че освен намаляване на поведението, трябва да има и санкции, като например дори ученикът да е бил отличник, той трябва да бъде лишаван от стипендия, ако поведението му бъде намалено. Учениците се интересуваха и от задължителните матури по математика, като попитаха какъв е смисълът да има еднакви матури за всички, след като например знанията по математика в една математическа и една езикова гимназия не са равни. Министър Даниел Вълчев отговори, че матурите всъщност ще трябва да оценят един общообразователен минимум от знания, който трябва да притежава всеки ученик и са един вид външно оценяване, което да покаже стойността на оценките във всяко училище.
Източник: Агенция "Фокус"