Официалното становище на МБАЛ Бургас във връзка със съобщението на фармацевтични фирми, че спират доставките към лечебното заведение и ще ги възстановят след възстановяване на плащанията по договорите, е следното: Към настоящия момент МБАЛ Бургас наистина не може да обслужва договорите за плащанията. Причината е всеизвестна - тя е в значително намалените плащания от страна на Здравната каса. Задълженията не са от сега, те са се трупали в продължение на много години и изплащането им наведнъж е непосилно за лечебното заведение.
При необходимост, лекарствата ще бъдат доставяни от други фирми, за да не се спира лечебният процес. Ръководството на болницата вече е потърсило съдействие от други доставчици, проявяващи разбиране към трудната финансова ситуация и изразяващи готовност да помогнат на лечебното заведение да изпълнява своята социално значима дейност. Това ще позволи да се покрие цялата спешност в региона.
За решенията си ръководството на болницата има подкрепата на Областна управа и Министерството на здравеопазването, с които вече са водени разговори.
Категорично не отговаря на истината твърдението, че Бургаската болница е спряла доставката на лекарства за онкоболни пациенти. Вероятно става дума за грешка и непознаване на материята. Вероятно объркването е предизвикано поради факта, че в сградата на МБАЛ Бургас се помещава Онкологичният център, който е отделно лечебно заведение и няма нищо общо с болницата. Бургаската болница никога не е доставяла лекарства за онкоболни.