Тончев каза, че в кризата имат намаление всички туристически дестинации, но по-малко - с 4-5 %. „Сезонът се развива така, както в цял свят при обстановка на криза. Но освен това ние нямахме добра реклама, имидж пред света", каза той.
По думите му - у нас се предлагат хубави туристически пакети на добри цени, но съседите ни са дали различни стимули още от началото на сезона, освен това са решили визовите проблеми по-добре.
„Важното беше това да се направи по-голяма реклама и да се приеме тази антикризисна програма, която предложихме още месец октомври миналата година, но никой не й обърна внимание. А тя би могла да донесе с 5 % по-малко намаление от това, което е сега", каза Тончев.
Сред мерките в нея той посочи разрешаване на проблема с руските визи, намаляване на размера на плащаната концесия на плажовете, премахване на летищните такси, подпомагане на малкия и средния бизнес от Банката за възстановяване и развитие.
Очакванията са месеците август и септември да бъдат по-добри за туризма, въпреки че данните показват обратното - че се намаляват някои чартъри. „Смятам обаче, че приходите в туризма пак ще стигнат 2.5 млрд. лева. За разлика от някои отрасли, които не носят приход, туризмът, на който с нищо не му се помага, пак ще донесе тези пари. Миналата година той донесе 2.4 млрд. лева", каза Цветан Тончев.
Източник: агенция "Фокус"