Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Бургазлия се възмути на обявата за "Ловец на котки“: Не закачайте един от символите на Бургас!
Автор: Екип Burgas24.bg 15:57 / 08.02.2018Коментари (16)8963
©
Новината, че община Бургас търси "Ловец на котки" ме притесни и породи у мен много въроси. Това пише в писмо до Burgas24.bg мъж, определящ себе си като "човек, роден и израснал в Бургас и гордеещ се с това, че е бургазлия".

Припомняме, че Burgas24.bg пръв публикува любопитната обява, която предизвика разнопосочни емоции сред любителите на животни.

"Винаги ме е ласкаело това, че родният ми град е определян като "градът на котките и морските птици". Считам че това не просто допринася за нашата отличителност, като едно от най-големите пристанища на България, но и само по себе си говори културата и характера на бургазлии", започва писмото си нашият читател. 

Чрез нашата медия мъжът отправя девет въпроса към община Бургас, свързани с отношението към пухкавите обитатели на Бургас. Публикуваме въпросите без редакторска намеса:

1. Коректно ли е през 21-век, когато все по-често говорим за хуманното отношение към животните, Община Бургас да обявява позиция с наименование "Ловец на котки". Това ли е наистина най-доброто описание за подобна длъжност ?

2. По какъв начин ще бъдат ловени котките, за да бъде изпълнена дневната норма от "средно 12 бр." ?

3. В кои ветеринарни клиники ще бъдат "оперирани" котките. Кастрация ли се има предвид под този термин или нещо друго ?

4. В какъв размер са отделените от Общината средства за "операциите"? В този смисъл има ли достатъчно осигурени консумативи (упойки, хирургически инструменти, след оперативни лекарства и др.), необходими за "операциите" на 240 котки месечно ?

5. Какво ще се случва с котките, които не са достигнали възрастта, след която могат да бъдат кастрирани или чието състояние не позволява да бъдат оперирани ?

6. Осигурени ли са достатъчно стационари, където животните ще се възстановяват след операциите? Колко са и къде се намират?

7. Ще бъдат ли връщани на местообитанията си изловените котки? Както всички любители на животните са добре запознати, котките са много привързани към своя дом и територията, която обитават.

8. Има ли данни Община Бургас, какъв е броят на бездомните котки, които трябва да бъдат изловени и за какъв период е предвидено това да се случи?

9. Има ли данни за хора, които са заразени от болест пренасяна от котки и какво налага драстични мерки, като назначаването на "ловец на котки" ?

"В заключение, считам, че съм човек, който обича животните и често контактувам с други такива хора. Нито един от тях не се съгласи, че това да ловиш котки може да е работа - мечта за някой, който изпитва съпричастност и загриженост към тях. Точно обратното. Подобна работа е по-скоро мечтана за едни съвсем различни хора. Неотдавна цяла България заговори за изграждането на паметник на т.нар. "Пазител на Компаса". Тази тема караше всеки бургазлия, независимо къде се намира, да се усмихва и да се чувства мъничко горд и специален. Притеснява ме, че сега сме на път да издигнем един съвсем различен паметник, който не намирам за присъщ на нашата епоха. Не знам за Вас, но аз не бих се гордял, че живея в града на Ловците на котки. Моля Ви помогнете да се убедим, че няма да имаме повод да се срамуваме от начина, по който сме се отнесли към един от символите на нашия град", завършва бургазлията.




Още по темата: общо новини по темата: 2
09.02.2018 »
03.02.2018 »






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 10.02.2018 г.
0
 
 
В Израел навсякъде е сложена храна за уличните котки!
0
 
 
Бълхи и кърлежи има не защото има бездомни животни, а защото общината не си върши работата, а болести не знам точно какви разнасят и по кого бездомните животни. Вие кога се разболяхте от нещо, пренасяно от бездомно животно? Осведомете се преди да пишете.
Aнонимен
на 09.02.2018 г.
-1
 
 
Наистина е необходимо разчистване на града и кварталите от бездомните котки и кучета разнасят болести, бълхи, кърлежи и много други. Трябва да се убиват по най бързия начин без мъки. Подкрепям идеята но нека се даде гаранция, че ще ги убиват а не по някое време да ги пуснат отново.
на 08.02.2018 г.
0
 
 
Блян е човек да си мисли, че някой в Община Бургас ще посмее да отговори на тези въпроси. А реалността, за жалост, е съвсем друга. Общинарите просто не могат да им отговорят. Не могат, защото това е поредната неодоoбмислена рекламна кампания на чичо Кмет, която може да доведе до напълно варварски последици. В статията не е написано за какви хора е мечтана тази работа. Е, аз ще го кажа! За садисти. Да ловиш по 12 котки на ден, да ги хвърляш за кастрация и да ги пускаш на следващия ден си е чиста проба садизъм. Хора, това е операция. Те шият животните след нея. Раните им са все още отворени и може да се инфектират. Представете си колко котки може да оперира ветеринар за един ден. И колко от тях ще се възстановят напълно за 10-12 часа? Вие бихте ли могли ? Каква е идеята на това нещо ? Да приключим с един въпрос за 2-3 месеца или да решим един проблем ? Или може би да се направим на загрижени и пред хората, които не искат в Бургас да има улични котки, и пред онези, които защитават правата на животните ?! Айде стига глупости общинари. Не сме толкова прости. Това да твърдите, че "ловеца Ви на котки" обича животните е напълно равностойно на твърдението, че сте павирали улица "Левски" за да върнете романтичния дух на стария Бургас. На новопавираната част от ул. "Левски" няма една сграда строена преди 90-та година, за Бога! Отново се подигравате с нас, но Вие сте за смях! Макар че това зверство, което сте на път да направите въобще не е смешно. Дано от ЕС обърнат внимание на този въпрос, защото на държавата определено не й пука.
Aнонимен
на 08.02.2018 г.
0
 
 
Порят ги и ги пускат навън след операция и те умират .Порят ги и ги пускат навън след операция и те умират .Порят ги и ги пускат навън след операция и те умират .Порят ги и ги пускат навън след операция и те умират .Порят ги и ги пускат навън след операция и те умират .Порят ги и ги пускат навън след операция и те умират .Порят ги и ги пускат навън след операция и те умират .Порят ги и ги пускат навън след операция и те умират .Порят ги и ги пускат навън след операция и те умират .
Aнонимен
на 08.02.2018 г.
0
 
 
Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!Убийци на котки сте вие !!!!!!!!
0
 
 
Съгласна съм с написаното, но честно казано големия проблем не идва от това, че ще се кастрират животните, а от начина, по който ще става това. Ако сте толкова добре запознати с котките, моля да обяснете как се поставя норма за ловене на котки. Единственият хуманен начин е с капан, но кое гарантира, че котките ще влязат в капана. Ако сте толкова наясно с темата трябва да знаете, че много често котките не влизат в капана. От тук възниква и въпроса, а как тогава се поставя норма от 12 котки и как точно се очаква тези 12 котки да бъдат уловени, ако не влязат в капаните. От друга страна, да, много добре звучи това с кастрацията, но има ли достатъчно средства за канстрация на тези животни. Това са скъпи упойки, консумативи. Питам Ви и като върнете котките на следващия ден на улицата какво се случва с тези котки, които след операцията по една или друга причина им се отворят конците? Мъжките котки са с по-леки операции, но женските котки не могат да се връщат на улицата още на следващия ден, а ако им се отворят конците нямат шанс да оцелеят по никакъв начин. Бих искала да Ви попитам и къде е този стационар, където ще прибирате минимум по 24 котки, защото толкова се събират на ден - 12 прибрани през деня и 12 оперирани от предния ден. Извинявайте, но не ми е известно в Бургас да има такъв стационар, в който да могат да се грижат за 24 котки. Също така няма нужда от реклама на клиниката в Славейков, в която има ли толкова подготвен персонал, който да оперира по минимум 12 животни всеки ден. Защото ако мислите да се учат на уличните котки разни начинаещи доктори хич не ми звучи хуманно, а на Вас? Още повече, че още на следващия ден ще ги изхвърлите на улицата дори без да проследите следоперативното им състояние. Тук е мястото да отбележа, че поради стреса от операцията много често се отключват разни вирусни заболявания, които често са животозастрашаващи за котката. А изобщо изследвания преди операцията ще им правите ли, как ще установите, че животното може да бъде оперирано, но за това пари сигурно нямате. Всъщност мога да продължа още много, но не е нужно. Иначе съм съгласна кастрацията е единствения начин за намялаване на популацията, но не опорочавайте идеята само за да усвоите едни пари. Първо направете стационар, в който да остават женските котки минимум 2-3 дни за да може все пак да проследите тяхното състояние. После осигурете адекватни ветеринарни клиники, които да извършват кастрациите. И чак тогава почнете да събирате котките по улиците и то без да е необходимо да поставяте норма, защото това с нормата вече задължава използването на не толкова хуманни методи за ловенето на котките. И на последно място, кастрираните животни трябва да се връщат на мястото, от където са прибрани. Ако правите същото, което правите с кучетата, които се кастрират и се пускат, където е удобно, почти сигурно е, че котките нямат шанс да оцелеят.
Aнонимен
на 08.02.2018 г.
-1
 
 
Като запозната с темата ще дам отговор на някои от въпросите на анонимния питащ бургазлия. И аз като родена и израсла в Бургас съм се нагледала от малка на измъчвани от деца малки котенца, котета без очи, без опашки, убити и лежащи по тревните площи, мъчещи се отровени животни, заседнали в решетки бременни котки, мъчещи се да намерят място където да родят малките си, паднали в шахти котки, размазани по асфалта котки и безброй още примери, показващи, че мястото на котките не е на улицата. Поради факта, че на улицата няма нормални условия за живот на тези животни, най-нормалният начин да се спре увеличаването на популацията им е кастрацията. Община Бургас осъществява кастрационна програма от 2010г. Тук вече е ролята на така наречения ловец на котки, който хваща с капан котките, носи ги за операция - кастрация в клиника Мобивет в к-с Славейков, след което ги взема и настанява в помещение за следоперативно възстановяване и на следващия ден ги връща по местата от където са взети животните. Ловецът не трябва да хваща животни под 5-6 месечна възраст, които са твърде малки за кастрация, а също така и животни във видимо недобро здравословно състояние. Хубаво е да стане ясно, че залаването на котки с цел кастрация е единственият хуманен начин да се ограничи популацията им, която както знаете е твърде нарастнала. На улицата са лишени от дом, от храна и вода, от обезпаразитяване и лечение. Шепа хора обгрижват безброй животни и не смогват нито с храна, нито с лечение, нито пък могат да им осигурят дом. Всеки, който е ежедневно сред животните и ги храни и лекува е наясно, че кастрацията е наложителна за да се ограничи броя на бездомните страдащи животни. Пиша това от позицията на човек, който е ежедневно сред тях осигурявайки им топла храна, вода, лечение, къщички и като човек, на който му е писнало да събира трупове от улицата и междублоковите пространства. Доста от бургазлии решават да се справят с нарастването на популацията като изтровят животните, като стрелят по тях, като пускат кучетата си за да ги удушат, така че единствения хуманен начин остава кастрацията.
+2
 
 
Много добри въпроси, на които за съжаление няма кой да даде отговори. Аз също се възмутих на "новината" и мисля, че е време да се спре издевателството върху животните, а не да се назначават хора, които да взимат заплата за това. Отношението към животните показва колко е развита една нация, за нас няма какво да говорим - само вижте ужасиите в интернет за садистично избивани постоянно животни...
Aнонимен
на 08.02.2018 г.
-3
 
 
гр. Бургас има голям проблем с гларуси и котки и е факт, че трябва да се предприемат мерки в тази насока
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Бургас:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Борба за влияние в Близкия Изток
Зима 2024/2025 г.
План за възстановяване и устойчивост на България
Напрежение след смъртта на бебе, издъхнало в линейка на път за болницата в Петрич! Бащата с шокиращ разказ за случилото се
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: