Лазарина Великова била изумена, когато научила сумата, начислена й от ЕВН като изразходено електричество за месец Януари. Пред екипа ни провери още веднъж, за да се увери, че е чула правилно цифрите.
Жената обяснява: "Почти 200% е увеличението, 200% при положение, че на 23 януари сме заплатили сума от 135 лева и 23 ст., за предишния месец - 119,21 лв., значи разликата по месеци е около 20 лева, от 135,23 лв. на 313 .07 лв., което е два пъти повече. Дори да приемем, че съм потребила два пъти повече, при 135 лева предишния месец, който е платен януари, както ви казах, би трябвало да бъде хайде 260 лв, макар че и това е много, но 313 лв... и тук не става въпрос за някаква разлика от 40-50-60 лева. В никакъв случай не смятам, че съм потребила два пъти повече ток. Ние сме нормално семейство, така както сме потребявали декември, така потребяваме януари, така и ноември, нищо повече. Това че са били коледни и новогодишни празници - какво от това?! Нашето ежедневие е едно и също."
Лазарина не разбира нищо от изчисленията във фактурите, които получава от електроразпределителното дружество, въпреки, че е с техническо образование. Неразбираемо и звучат и различните понятия - като пренос на енергия, достъп до преносна мрежа.
"Не мога да си ги обясня. Нямам претенции да съм толкова грамотна, че да мога всичко да си обяснявам, но мисля, че тези сметки са направени не за висококвалифицирани или академични умове, или за 20-30 годишни. Тези сметки трябва да са ясни и на грамотни и на неграмотни, защото и неграмотните познават парите, тук става въпрос за пари."
Семейство Великови са принудени да платят сметката за ток, въпреки, че не я приемат. Пенсията на Лазарина ще стигне, за да покрие разхода. Това на практика означава семейството й да търпи лишения през настоящия месец.
" Ще трябва да изгладуваме месеца, защото в противен случай ЕВН ще ми спре тока. Това означава,
Жената все още не знае дали ще подаде жалба за високата сметка. Мотивира се така: "До кого да се жалвам?! Когато подадеш жалба ти казват: "плати си сметката, тогава ще дойдем да проверим"... е какъв е смисълът?!"
От ЕВН съобщиха, че има леко повишение на подадените сигнали за завишени сметки от Област Бургас. В телефонен разговор Петър Костадинов - PR EVN обясни: " Не навсякъде има такова повишение, разбира се всеки случай е индивидуален. Това което съветвам вашите читатели и наши клиенти е разбира се да видят в своята фактура конкретния период - отчетен период, за който е отчетена електроенергията. Искам само да посоча, че тази година голяма част от клиентите, които плащат сметки за януари, плащат и част от декември - последните дни на декември."
Заради това, че няма бум на жалби клиентските центрове на дружеството няма да преминат към удължено работно време. Ако Лазарина реши да подаде жалба ще го направи в рамките на сега действащото.