Кампанията акцентира върху повишаване на информираността на обществото за рисковете от шофиране след употреба на алкохол, насърчава отговорната консумация на алкохол и разумното поведение на пътя. В подкрепа на тези цели "Алкохолът е лош шофьор" използва въздействащи и ефективни начини за комуникация с аудиторията, чрез които работи и за промяна в нагласите и самосъзнанието на водачите, и за повишаване на културата им на шофиране.
В рамките на кампанията в Бургас жителите на града ще имат възможност да тестват специални "алкохолни" очила. Те симулират наличието на 1.1 промила алкохол в кръвта и показват как се променят реакциите и възприятията на водачите в това състояние, а именно - размазано виждане, забавени реакции, невъзможност за реална преценка на ситуацията. Така всеки има възможност в безопасни за себе си условия да разбере как алкохолът би повлиял върху собственото му поведение на пътя.
В Бургас тестовете с "алкохолните" очила ще се проведат в петък (30 септември) и събота (1 октомври) вечерта, между 19.00 и 23.00 ч. Основни локации са централните части на града - карето между бул. "Сан Стефано", бул. "Христо Ботев" и бул."Демокрация", както и на улиците "Александровска", "Алеко Богориди", "Хан Аспарух", пл. Тройката. Да тестват "алкохолните" очила ще имат възможност всички желаещи, навършили 18 години.
В допълнение, промо екипите на кампанията ще призовават участниците, излезли с автомобил, да изберат представител от компанията си, който да не консумира алкохол до края на вечерта, така че да може да прибере безопасно приятелите си по домовете им.