© | | Бургас има възможност да се нареди сред най-натоварените пристанища в района на Черно море. Инвестиционната програма на "БМФ ПОРТ БУРГАС" ЕАД - концесионер на Пристанищен терминал "Бургас Запад" е насочена към постигането на тази цел. Същият концесионер менажира и пристанищен терминал "Бургас Изток - 2". Там, още с влизането във владение, започна мащабно подновяване на техниката и крупни инвестиции в инфраструктурата, като само през последната година те достигнаха над 5 милиона лева. Бързата рехабилитация и модернизация на инфраструктурата е абсолютно необходимо условие, за да може пристанището да достигне максимален капацитет за обработка на товарите.
През тази първа година от срока на концесията започна и изграждането на модерен закрит склад за насипни товари, който ще подобри качеството и бързината на обработка на кораби и товари. С него ще бъде избегнато разпиляването на товарите, което често се случва при открито съхранение, водещо до съществени загуби за товародателите.
Ще бъде изграден специализиран терминал за зърнени храни, какъвто към момента липсва на българските пристанища. Този силозен комплекс ще бъде оборудван съгласно най-съвременните технологии, включващи разтоварването на зърно, както с автомобили, така и с вагони.
На стария кей за насипни товари, който в момента е в много лошо състояние, изцяло се подменя както настилката, така и прилежащата към нея ВиК и ел. инфраструктура. Тези ремонтни дейности са изключително наложителни, тъй като стария кей за насипни товари не е ремонтиран над 40 години.
Според кап. Жорж Дерелиев - Изпълнителен директор на "БМФ Порт Бургас" ЕАД, дълбочината на някои от кейовите места в пристанище Бургас, е огромно предимство пред останалите пристанища в Черноморския регион. Тази дълбочина позволява на най - големите кораби (с дължина до 300 метра), преминаващи през Босфора, да влизат в пристанището, което ще доведе до стабилен ръст на товарооборота.
Новостите в пристанището не подминават и социалната политика на "БМФ ПОРТ БУРГАС". През последната година бяха откриха нови работни места, а средната заплата достигна внушителните 996 лв. Запазени са и всички социални придобивки по колективния трудов договор, който е бил одобрен преди подписването на договора за концесия. Условията на труд се подобряват постоянно, а от ръководството гарантират, че не се прави никакъв компромис с качеството на работните облекла и предпазните средства. От "БМФ ПОРТ БУРГАС" не пропускат да отбележат, че повече от 90% от външните услуги, необходими на пристанището, се възлагат на малкия и средния бизнес в Бургаския регион.
Работниците на Пристанище Бургас оценяват положителните промени
Обърнахме се с няколко еднакви въпроса към произволно избрани работници и служители на Пристанищен терминал Бургас "Изток - 2": Доволни ли сте от работата си? Какво ви притеснява? Спокоен ли сте за бъдещето си? Бихте ли напуснали, за да отидете да работите при държавния пристанищен оператор? Оказа се, че всички те работят в "Пристанище Бургас" от много години. Помолихме ги да сравнят възможностите за работа при държавния и при частния оператор.
Антон Вълков, поддръжка на информационните системи: Поддържам информационните системи на пристанището от много години - първо при държавния оператор, после при концесионера. Концесионерът въведе много нови технологии, окабеляване, оптики, изгради обширна система за видео наблюдение, сървърна система за комуникации, която услеснява обработката на документите и комуникацията на отделните звена в пристанището, както и комуникацията с контрагенти. Сега има повече техника, което за мен означава повече работа, но това улеснява дейността на други направления. Не бих се върнал при държавния оператор, защото тук знам какво правя. Задълженията ми са ясни, нещата които правя зависят от мен. Преди ангажиментите бяха размити, всичко се случваше мудно, комуникацията беше забавена. Мисля, че човек може да бъде сигурен за бъдещето си навсякъде, където върши компетентно и съвестно работата си.
Вълчо Иванов, механизатор: Работя на пристанището от 2005 г. , а на този кей - от 2006 г. В началото имаше достатъчно работа. После всичко замря, а това се отрази и на заплащането. При нас заплатата зависи от обема на работата. Бяхме чували, че ако концесионер вземе някое пристанище, не се знае какво ще стане с него и с работниците. Притеснявахме се, но се оказа напразно. Когато концесионерът пое пристанището, започнаха да идват доста товари, работата се съживи. Вече и заплащането е добро.
Красен Димов, бригадир на 71-ва бригада: Работя на пристанището от 20 години, бригадир съм от 15 години. Кой работодател да предпочета? Разбира се този, който плаща. Преди не винаги се изплащаше извънредния труд. Сега концесионерът редовно го изплаща. Всъщност, всичко се изплаща в срок, а в някои отношения и заплатата стана по-висока. Разбирам, че колегите ни от "Пристанище Запад"са обезпокоени. Нормално е, и ние се притеснявахме, но се оказа напразно. Никакви трусове нямаше при промяната на управлението. Промени се единствено естеството на работа - започнаха да влизат други товари, което ни накара да повишим квалификацията си. Ако сега трябва да избирам, след като знам условията, които предлага концесионерът, отново бих предпочел частния оператор. Георги Вълканов, механик група колесна техника: От 7 години работя на пристанището. При прехода от държавна работа към работа при концесионер естествено изпитвах притеснения. Всички знаем, че българският бизнес не е съвсем лоялен към работниците си. Но останах учуден когато се оказа, че новият ми работодател даде на всичките си работници дори време спокойно да се адаптират към новите условия. Ако с концесията и на "Пристанище Запад" всичко тръгне като при нас, колегите там няма от какво да се притесняват. Уверявам ги, че ако работят професионално и съвестно, ще бъде оценени и дори поощрени чрез допълнителни възнаграждения. Това се случи с мен два пъти през тази година. |