© | Бивши и настоящи ученици от ПМГ: | виж още | |
Красимир Стоянов е първият директор - литератор в историята на Природо-математическа гимназия "Акад. Никола Обрешков" - Бургас. Завършил е Великотърновския университет "Св.св. Кирил и Методий", специалност "Българска филология" през 1989 г. и от тогава до сега е работил само в сферата на образованието, минал е през всички етапи на системата. Бил е учител по български език и литература в СОУ "Константин Преславски", после помощник директор и директор в същото училище. По-късно е назначен за помощник директор по учебната дейност в ПМГ "Акад. Никола Обрешков". Красимир Стоянов счита себе си за част от екипа на бившия директор на гимназията - Станчо Славов и възнамерява да продължи да развива училището в зададената от него посока.
- Господин Стоянов, според Вас, на какво се дължи непрекъснато нарастващия рейтинг на бургаската математическа гимназия през последните години?
- ПМГ "Акад. Никола Обрешков" е най-голямата профилирана гимназия в Бургас. Броят на учениците, които искат да учат тук, непрекъснато нараства. Ние приемаме 4 математически, 1 информатична и 1 биологична паралелка всяка година. Оказа се, че биологичната ни паралелка се е превърнала в хит - през миналата година много деца, които останаха извън нея, бяха разочаровани.
Смятам, че големия интерес към нас се дължи не само на изключително добрите ни успехи в извънкласните дейности. Мисля, че рейтингът го повдигаме и самите ние с отношението си съм родителите, към гражданите, които влизат в гимназията, с начина по който контактуваме. Учителят е публична личност, ежедневно е на сцената и трябва да бъде много добър професионалист, за да се справи с мисията си. Колективът, изграден от добри специалисти - това е рейтингът на едно училище. А педагогическият състав на математическата гимназия включва точно такива добри специалисти, можещи и опитни. Той е изграждан в продължение на години от моят предшественик. От него аз наследих добре работеща институция, организация с много силен дух като желание за изява и развитие, колектив от професионалисти, който умее да работи с децата, да подбира, развива и доказва техните таланти. Възнамерявам да продължа тази традиция и да я развивам, като търся нови перспективи.
- В каква посока виждате перспективите за развитие?
- В установяване на нови международни контакти по отношение на извънкласните дейности - участия в олимпиади, състезания и турнири. Гимназията има многогодишни контакти с азиатските страни, където се провеждат най-рейтинговите математически състезания и олимпиади. Наши ученици редовно участват в тях и бележат изключителни успехи. Поддържаме контакти и с водещи азиатски математически школи. Подобни са отношенията ни и с руската математическа школа, която е сред елитните в света. Сега обаче възнамеряваме да се обърнем към Европа. Търсим контакти и партньорства в европейските страни и тук аз виждам перспектива за бъдещо развитие. Вече сме положили известни усилия и първите контакти са налице. В началото на ноември м.г. проведохме много интересен квалификационен семинар с колеги в Румъния. Там имат добра математическа школа, миналата година бяха домакини на изключително силна международна олимпиада, на която нашият ученик Тодор Марков спечели бронзов медал. Установим връзки с национален колеж в Букурещ- средно училище, според техния формат на образователна система. Интересно се оказа за нас това, че училището е профилирано в областта на природните науки и чуждите езици равностойно - подобно на нашите езикови и математически гимназии, но събрани в едно. Имахме възможност да се запознаем с начина, по който те подготвят учениците, възнамеряваме да задълбочим връзката и да продължим да осъществяваме обмен на идеи. Ще продължава за нас да бъде приоритет развитието на учениците ни не само в областта на природните науки. Това е амбиция, която сме си поставили още през миналата учебна година и резултатите вече са налице. Ние имаме трима ученици, класирани на национален кръг на олимпиадата по български език и литература, което е огромно постижение за една математическа гимназия. Още повече, че общо класиралите се деца от Бургас са пет. Наши ученици са класирани за националните олимпиади и по други предмети: по руски език - 2 , астрономия - 5, физика - 7, по философия - 2. Очакваме резултати за олимпиадите по история и цивилизация, география и английски език.
През тази учебна година в гимназията работят 27 групи по националната програма "С грижа за всеки ученик". Това са школи, които подготвят децата за националните кръгове на олимпиадите.
Тези резултати ни правят изключително удовлетворени и ние имаме намерение да продължим да работим във всички посоки на познанието, а не само в областта на математиката и природните науки. Това са целите и аз мисля, че добре ги изпълняваме.
- Ще обявите ли и през следващата учебна година прием за 5-ти клас, въпреки, че законът не го регламентира?
- Да, ще приемаме ученици от 5-ти клас, правят го всички математически гимназии, въпреки че този прием не е уреден в сегашния Закон за народната просвета. Очакваме това да стане в новия Закон за училищното и предучилищното образование, но той изключително много се бави. Проектозаконът отдавна е влязъл в Комисията по образование в Народното събрание и аз нямам обяснение защо се отлага приемането му.
В момента ние приемаме ученици след 4 клас единствено в името на децата. Защото точно от 5-ти до 7-ми клас се изграждат базовите математически умения. Това е целта ни - да подбираме надарени деца в 5 клас и да започваме да надграждаме върху талантите им нови умения и знания. Приемът за следващата учебна година вече е обявен. На заседание на педагогическия съвет сме решили да приемем 4 паралелки в 5-ти клас, колкото и миналата учебна година. В 8-ми клас паралелките, както и досега, ще са шест.
- От следващата учебна година ще имате и нова модерна спортна зала. Какво още може да се желае от базата на гимназията?
- Да, имаме уверението лично на кмета Димитър Николов, че новата спортна зала ще е готова до следващата учебна година.
Общината спечели и дългосрочен проект за присъединяването на Дома за деца "Александър Коджакафалията" към базата на гимназията. Един етаж ще бъде предоставен за нас. Проектът за реконструкция е готов, предвижда се и топла връзка между двете сгради. Ние сме заявили желанието си да получим 8 класни стаи, компютърен кабинет и малка учителска стая. Идеята ни е да изнесем в новата сграда малките ученици- прогимназиалния курс. Така ще освободим повече помещения в основната сграда, за да оборудваме специализиран кабинети в тях. |